Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säkert lite på dom hyllor där jag inte använder grejerna så mycket. Men det som används är ju diskat och rent, så för mig kvittar det. Vi har kanske tänkt byta kök nästa år, så jag tänker att dom klarar sig nog bra ett år tillBlir det inte dammigt i dom?
En hylla är faktiskt lite dammig till min förvåning. Men det finns ju dörrar till skåpen och tallrikarna flyttar hela tiden på sig.
Säkert lite på dom hyllor där jag inte använder grejerna så mycket. Men det som används är ju diskat och rent, så för mig kvittar det. Vi har kanske tänkt byta kök nästa år, så jag tänker att dom klarar sig nog bra ett år till
Jag väljer att inte se det dammet. Gör jag orkar/hinner inte allt. Har gård, flera hästar, pendlar 5timmar till universitet. Då får det helt enkelt vara damm på översta hyllan.Jag brukar torka i skåpen (med torr trasa bara för att få bort dammet) varannan vecka ungefär, men när det är dax att torka ser jag damm på hyllorna . Översta hyllan blir sällan torkad för använder typ aldrig det som står där, och den är jättedammig.
Jag gör som duHade nyss en konversation med en kompis som har ständiga konflikter med sin sambo över städning/hemmets skötsel. Hen undrade vad som anses rimligt. Detta utlöste en diskussion med vitt spridda åsikter.
Vad tycker du är dräglig/vettig/normal nivå?
Jag menar att jag är ganska standard. Bor litet så plockar alltid undan dagligen, annars ser det rörigt ut direkt. Kläder hänger i garderoben, disk diskas och kan iofs stå i diskstället under dagen men plockas in i skåpen på kvällen.
Jag städar toan ca 2 gr i veckan. Då torkar jag och skurar toastol, torkar handfat, speglar och duschvägg samt torkar av golvet.
Dammsuger gör jag ca en gång i veckan. Dammar lite mer sporadiskt men kanske varannan vecka. Ytor i köket torkar jag av dagligen dock.
Torkar ur skåpar, lister, tavelramar och tex kylskåp gör jag nog mer en gång i månaden. Men självklart torkar jag ju upp direkt om jag spiller något tex.
Min ena kompis städar/håller efter betydligt oftare/mer intensivt än mig, en annan anser att jag är pendant.
Vad är era städrutiner?
Hade nyss en konversation med en kompis som har ständiga konflikter med sin sambo över städning/hemmets skötsel. Hen undrade vad som anses rimligt. Detta utlöste en diskussion med vitt spridda åsikter.
Vad tycker du är dräglig/vettig/normal nivå?
Jag menar att jag är ganska standard. Bor litet så plockar alltid undan dagligen, annars ser det rörigt ut direkt. Kläder hänger i garderoben, disk diskas och kan iofs stå i diskstället under dagen men plockas in i skåpen på kvällen.
Jag städar toan ca 2 gr i veckan. Då torkar jag och skurar toastol, torkar handfat, speglar och duschvägg samt torkar av golvet.
Dammsuger gör jag ca en gång i veckan. Dammar lite mer sporadiskt men kanske varannan vecka. Ytor i köket torkar jag av dagligen dock.
Torkar ur skåpar, lister, tavelramar och tex kylskåp gör jag nog mer en gång i månaden. Men självklart torkar jag ju upp direkt om jag spiller något tex.
Min ena kompis städar/håller efter betydligt oftare/mer intensivt än mig, en annan anser att jag är pendant.
Vad är era städrutiner?
HahahaJag städar varje dag. Bor också ganska litet, och med två personer på den ytan ser det snabbt stökigt ut. Jag vill ha vardagsrummet rent och prydligt, ytor ska vara torkade och alla kläder ska vara upphängda i garderoberna. Köket däremot är inte lika viktigt, det är ju superskönt att man kan ställa undan disk i ett annat rum och stänga dörren och sedan njuta av sin rena oas ute i vardagsrummet