Hur ofta masserar man en sträckning?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Millzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 253
M

Millzan

Hej! har lite funderingar kring muskel sträckning!
Min kompis (jag har inte själv sätt hästen...) sträckte sig igår och var halt. idag var hon inte halt.

Är det en sträckning då? Eller har muskeln bara dragit ihop sig av hastig rörelse utan att blödning uppstått?

Om en häst/Människa ska masseras för detta hur ofta masserar man då? (Och vad jag läst masserar man inte de första dagarna)

Hur ofta har man på kylande och är det bara under akut läge?

Som sagt ge mig en massa bra tips, vill lära mig mer om detta!

Sv: Hur ofta masserar man en sträckning?

En muskelsträckning brukar läka på ett par dagar medan en muskelbristning kan göra ont i månader. Jag skulle inte massera eftersom ni inte vet om det är en sträckning eller bristning.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 013
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 098
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 524
Senast: mackan
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka