J
_Jezzie_
Hej, kanske har denna tråd hamnat aningens fel men då får moderatorn flytta på den 
Undrar hur ofta era unghästar sover, nu menar jag inte ståendes utan LIGGANDES. I somras låg min 5 åring rätt ofta, gärna utslagen
Men nu denna vecka så har han lagt sig i boxen nästan direkt efter ridning (rider oftast direkt efter intag från hagen, han får bara gå in och luffsa i boxen ca 10 min) Idag la han sig HELT utslagen och tog en stor suck, tankarna for runt i huvudet; Nu dör han!!!
Men sen gick han upp igen, åt lite hö... Jag stannade kvar och smorde lite sadlar o diverse saker, tog ca 15 min så la han sig igen. Men denna gång låg han "normalt" dvs inte helt utslagen. Jag gick in en sväng och efter ca 1,5 timmar gick ja ut och tittade till pållen igen, nu stod han upp och hade nästan mumsat i sej allt eftermiddags-hö =) Min tanke var att eftersom det är så attans blött och trist i hagen vill han inte gärna ligga där och "sova/vila" utan tar igen detta i boxen. Han äter som vanligt, dricker bra och har ingen temp. Vid ridningen var han pigg och alert. Rider bara ca 20 min/dag nu pga ny sadel... Några fler som kan dela med sig av sina sovande unghästars beteenden? 
Undrar hur ofta era unghästar sover, nu menar jag inte ståendes utan LIGGANDES. I somras låg min 5 åring rätt ofta, gärna utslagen