Hur ofta behöver min hund rastas?

Aquabear

Trådstartare
Tjena!
Vi har en 6-årig blandras mellan schäfer/border collie & belgisk vallhund. Vi bor på en stor tomt där han alltid har fri tillgång till att gå ut om han vill. När vi är ute och rastar honom så brukar han oftast springa lös eftersom vi bor på landet mer eller mindre. På dagarna jobbar vi och då har en hundgård som är ansluten till huset.

Hur ofta behöver vi rasta?

Jag vet inte riktigt om jag förstår frågan rätt. Rasta som i kiss- och bajsrunda, eller rasta som i motion?

Tjena!
Vi har en 6-årig blandras mellan schäfer/border collie & belgisk vallhund. Vi bor på en stor tomt där han alltid har fri tillgång till att gå ut om han vill. När vi är ute och rastar honom så brukar han oftast springa lös eftersom vi bor på landet mer eller mindre. På dagarna jobbar vi och då har en hundgård som är ansluten till huset.

Hur ofta behöver vi rasta?

Kissar/bajsar han på tomten? Håller @FrauleinLeo - menar du hur ofta han behöver motionernas? Det beror ju lite på honom och på miljön. Våra ligger platt fall under AC:n just nu.

Är det ren motion du frågar om, och inte kisseri, så skulle jag satsa på en längre tur om dagen istället för flera kortare. Men det är aktiva raser i honom, tränar ni något eller är han mest gosevovve?

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 006
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
Övr. Hund När jag är inne på kontoret är mina tre hundar i en hundgård - en utomhusyta (delar av den under tak och delar helt öppet) som är...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
3 019
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA