Sv: Hur noga med Vacciantion
Det är livsfarligt att hålla på att avmaska i förebyggande syfte vilket 90% gör idag!
De pumpar i sina hästar avmaskningsmedel bara för att de står de i en bok som skrevs för 20 år sedan!
Utan att ha gjort ett träckprov för att kolal OMhästen har mask och om den nu har de vilken mask har den!
om träckprovet visar att hästen inte har mask varför då pumpa i avmaskningsmedel??
Att vacc i förebyggande syfte jo de vet ja.. och 1 gång om året räcker..
Det är inte ett smack skillnad på risken att smittas om du tävlar lika mkt på 120 hoppnig än om du tävlar på elitnivå.Eller alla ridskolehästarna som riskerar otroligt stor risk att bli smittade.. De vacc 1 gång om året=)
Du träffar lika mkt olika hästar endå!
Och du ska ju inte tro att bara för att den har vacc mot hästinfluensan att din häst inte kan bli sjuk....
Sjuk blir dom men inte lika sjuka som om de inte var vaccinerade..
Mina hästar vacc 1 gång om året de har klarat sig hittills och min förra häst stod i ett stall där de var hästar som vart sjuka av influendan min häst fick inga symptom mer än lite snuva inge feber eller nått..
Och detta med bara 1 gång om året:smirk: Så de är alldeles ypperligt tillräckligt skydd med 1 gång om året enser jag!
Den dagen vacc inte biter på bakterierna för att vi har överdoserat i onödan kommer en katastrof att inträffa och många många häsatr dör i onödan..OJOJ säger man då och kliar sig i huvudet och säger.. oj då kasnke inte var så smart och överdosera!:smirk: