hur mycket...

Sv: hur mycket...

1,25 kr/kg. Men då var det inte analyserat, utan det fick jag göra själv.

1,75 :- kg inkl moms analyserat och med mycket bra värden :bump:

2 kr/kg för analyserat med värdena 8 Mj/65 smbrp, mineralvärden kan jag inte i huvudet...

1 kr/kg för analyserat med värdena 7Mj/30 smbrp, kan inte dessa mineralvärden heller i huvudet...

Blandar ut det övre höet med det nedre så att mixen passar mina ponnyer.
//marti

1:-/kg, ej analyserat vid köp, gör det själv & årets hö hade bra värden, ett toppen hö!

1.50:-/kg. Analyserat. Kan ej värdena utantill men det är ett bra hö.

jag har en mycket snäll bonde, han fixar allting, vi bara hämtar balarna. Det enda han tar betalt för är arbetet. Vi brukar betala ungefär 0,75-1 kr/bal (balar från 10-17 kg)

Höet är otroligt fint, har inte värdena i huvudet men jag säger bara det, perfekt!

Jag ger mellan 2,50 till 3 kr/kg. Jag köper mitt hö från en foderföretag. Fodret är alltid analyserat och dom säljer samma hö till djursjukhusen... Jag måste va EXTREMT noga med att jag får bra hö eftersom min häst har astma.:(

På vintern köper jag stora hösilage balar för 200 kr styck... Har ingenaning om vad dom väger... Men man orkar iallafall inte välta dom på 2 personer:crazy: Får hösilaget hemkört och allt av min hyresvärd

Jag har hösilage på 400 kilos balar och betalar 80 öre/kg.

Ygg: Får du inte vält dem på 2 pers? Det får ju tom jag o sambo :D Men man får trixa lite :D

Mifellen skrev:
jag har en mycket snäll bonde, han fixar allting, vi bara hämtar balarna. Det enda han tar betalt för är arbetet. Vi brukar betala ungefär 0,75-1 kr/bal (balar från 10-17 kg)

Höet är otroligt fint, har inte värdena i huvudet men jag säger bara det, perfekt!

du menar 0,75-1 kr/kg??:idea:

Vi har betalat 2 kr/kg då vi hämtade själva, senaste omgången fick vi hemkörd så då blev det lite dyrare, kanske 2,30 kr/kg
Finns gott om billigare hö att få tag i häromkring, men detta är superfint och med bra värden så det är värt vartenda extra öre!

MercedesBenz skrev:
Ygg: Får du inte vält dem på 2 pers? Det får ju tom jag o sambo :D Men man får trixa lite :D

Våra rundbalar väger 300-350 kg, och jag och min man hjälps åt att välta dem och rulla in dem i hörummet (f d hönshuset:D ), en sträcka på ca 25 meter. Inga problem;)

Immer

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
883
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 239
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur