Hur mycket?

P

ponnyryttaren

Tycker ni det är för mycket att ge en D-ponny: 2 kg Hippo pellets(Basic)/musli(tävling), 1/2 kg lusern, 9 dl o blandad betfor. + 7 kg hö.

Och en C-ponny: 1,5 kg hippo pellets(basic)/musli(tävling), 1/2 kg havre, 9 dl o blandad betfor. + 5 kg hö.

Och en storhäst (165): 3 kg hippo pellets(basic)/musli(tävling), 1 kg havre, 1 kg korn, 15 dl o blandad betfor. + 9 kg hö.

?

(Alla hästar är i tävlingskondition och tävlar i hoppning på MSV nivå)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur mycket?

Det beror ju på hur mycket hö de äter, och vilka värden det har. Även vilket Hippofoder de får, är det pellets eller müsli, eller får de både och. Vilka varianter? Breed, Basic eller något annat?

Omöjligt att säga annars.
Men får de sitt behov av stråfoder fyllt och verkar må bra i övrigt så är det säkert bra?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 007
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 960
Senast: Bee
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 509
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 219
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar