Hur mycket?

F

Fold_Nathalie

Hej!
Jag har två hästar, båda går ute och kan äta så mycket dom vill om dagarna men ska nu stallas in på natten, nu undrar jag, hur mycket gräs/hö ska dom ha, jag vill att dom ska gå ner lite i vikt också.
Inga elaka svar!

Sv: Hur mycket?

Det här skulle nog legat under Foder.

Du måste ju berätta om hästarna, betet, (ev höanalys, hull, längd på gräs och så)?

Sv: Hur mycket?

Vad är det för hästar?

Min nordsvensk får 3 kg torrhö + 4 dl betfor till natten, ponnyn (irländsk korsningsponny kat. D) får 2 kg hö och 3 dl betfor och minishettisen 0,5 kg hö och 1,5 dl betfor. Dom behöver minska lite i vikt allihop.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 441
Senast: Zetly
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
594
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 075
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit