Hur mycket vimital glucosamin?

Annanaz

Trådstartare
Jag inpulsköpte en burk vimital glucosamin och när jag kollade närmare på burken stog det att hästen skulle ha 30 ml/dag.

Måttet som ligger i står att det är 5 ml, ser ut som en matsked. Alltså sex mått per dag... Är det verkligen rätt?? Någon som fodrar med detta?

Inte drygt kan man säga men jag får skylla mig själv....

Sv: Hur mycket vimital glucosamin?

Men om måtter ser ut som en matsked så borde det vara 15 ml i det. 5 ml motsvarar ju bara en tsk.

Eller är det jag som missuppfattar? :D

Sv: Hur mycket vimital glucosamin?

Men om måtter ser ut som en matsked så borde det vara 15 ml i det. 5 ml motsvarar ju bara en tsk.

Eller är det jag som missuppfattar? :D

Ja precis jag hade för mig att en matsked är 15 ml när man bakar och så men på måttet står det 5 ml men sen är det 3 ränder.
Det kanske är 5 ml i varje rad?
Lite luddigt!

PS Vågade bara ge två mått!

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 663
Senast: Calmiche
·
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 196
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 096
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka