Hur mycket väger era fullblods ston?

diabla

Trådstartare
ja, era fullvuxna fullblods ston? vad väger dom? när ni säger vikten, nämn även om de har mycket eller lite muskler!
tacksam för många svar!

Sv: Hur mycket väger era fullblods ston?

Håller man koll på sånt :D 500 kg är hennes idealvikt skulle jag tro, nu är hon omusklad och lite för smal så ungefär 400-450 kg. Dålig koll jag har :o Får ta med måttbandet till stallet hör jag :D

159 hög, väger ca 525 kg.
Har skapligt med muskler, men mer hon allt ha;)
Hon är något i överhull, och så vill jag ha henne. Det räcker med så lite för att hon ska rasa i vikt, och när hon väl gör det så går det foooort:cool:

jag hade ett engelsk fullblod. Hon var 147cm hög och vägde 340kg. Hon var ganska tränad men var ändå smal.

Min var 1.60, vägde henne när hon var lite tunn då vägde hon 455kg.
( hade en fbl valack på 168 som vägde 480kg normalhull o normalmusklad)

Jag är jättedålig på sånt. Men vad tror ni att mitt sto väger, hon är 162 inte så mycket "satta" muskler (men ska väl komma snart) ;) inte smal men lite pinnig. Så vad tror ni hon ligger på?

Det är ju svårt att svara på, kankse runt 450? Köp ett viktband, finns på Hööks bla så får du fram en ung. vikt!:)

Min var 162cm och väger 570kg.
Ok musklad för att bara gå promenader och kanske lite i överhull.

åh ett fullblod i överhull! det e min dröm!

mitt e 163 väger 465 och är itne alls musklad och smal och tanig!

det finns en formel för att räkna ut vad den väger, man mäter runtoch längden och blabla kommer inte ihåg hur det var. men det heter landsomfång och nått annat.

Mitt sto är 1.62cm hög. Lite för tunn och inte så musklad, bara riden i en månad. Hon väger förhoppningsvis ca 525kg. 17 januari vägde hon 495kg och 27 januari vägde hon 505kg. Så jag hoppas att hon fortsätter att öka ett tag till...

Mitt arabsto på 150 cm vägde i fredags 440kg. Normal/ ngt tunn.

diabla skrev:
ja, era fullvuxna fullblods ston? vad väger dom? när ni säger vikten, nämn även om de har mycket eller lite muskler!
tacksam för många svar!

Kan svara för två ston (en inte min). Sto 6 år 163 cm: 540 kg, välmusklad, ganska kraftig i typen. Sto 9 år ca 160 cm: 520 kg. normalmusklad ridhäst men kraftig i typen.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: MiniLi
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
763
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 376
Senast: tott
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka