Magiana
Trådstartare
Jag köpte ett par chaps i lördags men känner mig inte helt nöjd med dem. Det är inte helt enkelt för mig att hitta rätt storlek eftersom jag har korta och grova ben men nu hittade jag ett par som jag på något vis lyckades få på mig. De sitter vråltajt när jag har ridbyxorna på mig, framförallt den vänstra eftersom det benet är grövre. Det stasar i benet och känns som om cirkulationen stryps.
Dessa är ju i äkta skinn och ska ju töja sig, men hur mycket töjer de sig? Kommer de någonsin att bli bekväma?
Dessutom tycker jag inte de är riktigt snygga och svindyra var de också. Jag hade räknat med att ge några hundralappar mindre.
Dilemmat är ju att jag behöver ett par chaps på lördag eller så ser jag till att hitta mina vidriga ridstövlar någonstans i boden. Det är tveksamt om jag hinner att åka längre bort för att hitta ett annat par chaps Det kanske inte ens lönar sig för att jag häller pengarna i tanken istället...
Ska jag behålla chapsen eller leta reda på stövlarna?
Dessa är ju i äkta skinn och ska ju töja sig, men hur mycket töjer de sig? Kommer de någonsin att bli bekväma?
Dessutom tycker jag inte de är riktigt snygga och svindyra var de också. Jag hade räknat med att ge några hundralappar mindre.
Dilemmat är ju att jag behöver ett par chaps på lördag eller så ser jag till att hitta mina vidriga ridstövlar någonstans i boden. Det är tveksamt om jag hinner att åka längre bort för att hitta ett annat par chaps Det kanske inte ens lönar sig för att jag häller pengarna i tanken istället...
Ska jag behålla chapsen eller leta reda på stövlarna?
Senast ändrad: