Hedblomster
Trådstartare
Just nu är jag mest bekymrad över hur jag ska känna mig trygg på jobbet. Jag vet ju inte ännu om han slutar komma dit eller inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis detta är anledningen att jag inte polisanmält. Har dock pratat med min poliskontakt som har alla uppgifter och som ska rulla lite i området om han har tid när jag stänger. Om gubben fortsätter kommer jag polisanmäla, men inte nu. Är väldigt tacksam för alla tankar och svar i tråden dock, behöver prata om det för jag är en ängslig person.
Det finns en brottsrubricering https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/olaga-forfoljelse-stalkning/Just nu är jag mest bekymrad över hur jag ska känna mig trygg på jobbet. Jag vet ju inte ännu om han slutar komma dit eller inte.
Jag är så skakig. Blev så väldigt rädd. Ser bara hans fingrar som vinkar i backspegeln när jag blundar. Har ett direktnummer till en ingift polis i sambons släkt som jag får ringa om han dyker upp igen.
Då är det dags att ringa polisen.Jaha det verkar inte ha gått in vad min sambo sa igår. Nu är gubben på mitt jobb. Men jag är inte ensam så har gömt mig på kontoret.
För att förklara det får jag lov att bli lite mindre anonym. Har fått det att låta som en butik för att skydda mig själv lite. Jag jobbar på ett bibliotek och vi får inte porta någon.Varför är han inte portad?
För att förklara det får jag lov att bli lite mindre anonym. Har fått det att låta som en butik för att skydda mig själv lite. Jag jobbar på ett bibliotek och vi får inte porta någon.
POLISANMÄL!Jaha det verkar inte ha gått in vad min sambo sa igår. Nu är gubben på mitt jobb. Men jag är inte ensam så har gömt mig på kontoret.
Vem är chefens chef egentligen? Jobbar på kommunen ja. Är det kommunchefen? Har ingen koll alls. Pratade med min chef förut idag men det var innan han kom hit.Ok, är du anställd av kommunen? Det här är inte ok på en fläck, ta kontakt med chefens chef, är du med i facket? Vi anställde vakter på min arbetsplats när det behövdes på bibblan (är bibliotekarie men jobbar ej längre som det ).
Kolla på kommunens hemsida. Fråga din chef vem som är hens chef, du vill vända dig dit eftersom hen inte gör någonting.Vem är chefens chef egentligen? Jobbar på kommunen ja. Är det kommunchefen? Har ingen koll alls. Pratade med min chef förut idag men det var innan han kom hit.
Vem är chefens chef egentligen? Jobbar på kommunen ja. Är det kommunchefen? Har ingen koll alls. Pratade med min chef förut idag men det var innan han kom hit.
För att förklara det får jag lov att bli lite mindre anonym. Har fått det att låta som en butik för att skydda mig själv lite. Jag jobbar på ett bibliotek och vi får inte porta någon.
Justja, vi har en ny chef för kultur och fritid. Ska kolla vem som är skyddsombud.Skulle tro chefen för kulturförvaltningen? Om organisationen är likadan överallt. Men det är verkligen inte ok. Polisanmäl och ta kontakt med skyddsombud, ett sådant måste finnas om du är kommunalt anställd.
Justja, vi har en ny chef för kultur och fritid. Ska kolla vem som är skyddsombud.