C
Caz
För att göra en lång historia kort: Min häst har hostat och varit snorig en längre till till och från. Kontaktede vet som konstaterade lufvägsinfektion (?) och det rosslade i båda lungorna. Min häst har nu ätit pc i 3 veckor idag. Till en början i pastaform 14 dagar (minns inte vad preparatet hette) + ventipulmin. Blev lite bättre men inte helt bra. Kollade honom igen och fick pc i injektionsform som han har fått i 7 dagar och ska ha i 3 dagar till. Pållen är riktigt bra nu, varken hostar eller snorar men idag när jag kom till stallet var han fruktansvärt hängig! Han både äter och dricker, har ingen feber men 40 i puls. Är det en reaktion på pc? Nu efter 7 dagar?
Det här känns väldigt långdraget.. Kanske man skulle tagit honom till klinik från början? Varför rekommenderar inte vet det? Är det verkligen bra för en häst att äta penicillin så länge?
Det här känns väldigt långdraget.. Kanske man skulle tagit honom till klinik från början? Varför rekommenderar inte vet det? Är det verkligen bra för en häst att äta penicillin så länge?