Hur mycket ska jag ta betalt för att klippa ?

E

Estelle

jag ska göra en helklippning, jag har lång erfarenhet men inte direkt utbildning, de gäller en häst i grannstallet. jag känner inte dom direkt med dom frågade om jag ville och bad mig säga et pis. vad tycker ni ?

Jag betalade 400 för en klippning för ett par veckor sedan. Dyrt, tyckte jag... Men typ 200-250 hade ju varit helt ok.

För att få till ett bra pris tycker jag att du skall ta betalt per timme.
Alltså ju dummare hästen är ju mer betalt.
Sen får du själv bestämma hur mycket du skall ta i timmen.
Att helklippa en Islandshäst skall enligt mig bli dyrare än att halsklippa ett Fullblod.
Förutsatt att bägge hästrarna står still.

okejtack för tipsen ! jag funderade på 100-150 förrut men jag kankse kan ta 200 då ?! :smirk:

ja mer tycker jag. jag betalar 100:- för att låna min kompis maskin och klippa själv, men det tycker jag är jättebilligt. Jag har betalat 350-400:- för en helklippning av stor häst. Du bör ta mer för helklippning och för stor häst.

Jag tar 400 kr för en helklippning, det skall täcka bensin maskin samt slipning av skären. Förutsatt att det finns något kvar att slipa, det har hänt att jag öppnat ett helt nytt skärpar ur förpackningen och användt. För att sen få skicka dessa på slipning, fick tillbaka paret oslipat pga skären fått stora hack från grus i hästpälsen.

På denn klippning gjorde man en ren brakförlust bokstavligt talat, då skären kostar 450 kr och sen bjöd jag på resan till stallet. :( Så den som tycker att det är dyrt med klippning, kan skaffa en egen maskin kostar ca 3500 kr. Och sen extra skär i reserv, den behöver ses över lite då och då om man använder den flitigt.

Jag bryr mej egentligen inte vad du ska ta betalt, men du ska begara att hasten ar nytvattad med schampoo!! Att den ar torr samt att om de vet att den kan vara jobbig att klippa, ha veterinar med lugnande medel tillhanda.

Att klippa kan vara farligt, jag forlorade en framtand nar jag klippte en Connemara-valack pa 9 ar, som vi agde sjalva.
Jag tanker aldrig klippa for nagon annan, spelar ingen roll hur mycket de betalar.
Var forsiktig!! :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 876
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
586
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar