Hur mycket pellets till kaniner?

Twister2007

Trådstartare
Jag har två kaniner som är dvärdurar, de är 2 och 3 år ish. De äter just nu pellets från Brit animals, de får de utspritt och ej i skålar. För aktivering. Hur mycket ska de få egentligen? Dem är ej tävlings kaniner? Skulle någon kunna ge mig en foderstat. Båda äter okej med hö, inte fullt mycket!

Jag har aldrig behövt ge pellets till unga/ vuxna dvärgkaniner. Jättarna behöver men de små brukar klara sig bra på hö.

Jag har två kaniner som är dvärdurar, de är 2 och 3 år ish. De äter just nu pellets från Brit animals, de får de utspritt och ej i skålar. För aktivering. Hur mycket ska de få egentligen? Dem är ej tävlings kaniner? Skulle någon kunna ge mig en foderstat. Båda äter okej med hö, inte fullt mycket!
Oftast behövs det knappast nåt men en riktlinje är MAX 1/8 dl per kg.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 833
Senast: Scata
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 415
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar