Hur mycket orkar häst dra.

F

freddan

Hej
Hur mycket orkar en stor häst dra. Finns det några riktlinjer. Jag förstår att det skiljer sig från ras till ras. Jag funderar på att bygga mig en camping vagn. Tänkte ta mig en semester tur nästa sommar

Sv: Hur mycket orkar häst dra.

Man brukar säga att en häst kan dra sin dubbla vikt om den är i bra konditon. Men om du skall dra en camping vagn hade jag ändå försöka bygga så låg vikt som möjligt!

Mvh
Emma

Sv: Hur mycket orkar häst dra.

Tackar för svaren ( var nog lite lat som inte tittade på gamla trådar). Snygga vagnar var det. Det blir nog att jag bygger en egen. Det finns som sakt en liten byggar Bob i mig. själva byggandet är lite av poängen för mig

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 891
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 485
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka