Hur mycket mer jobb med tre hästar än två?

trofé

Trådstartare
Har idag en häst och en ponny, de går på lösdrift. De har varsin box inne i stallet och man släpper in dem i stallet direkt från lösdriften via stallgången. Uppvärmt vattenkar på vintern och 1,5 ha vinterhage och ca 2 ha sommarhage. Jag funderar av olika anledningar på att ha en häst till. Hur mycket mer jobb, pyssel, kostnader är det? Ni som har två eller tre hästar (eller fler!) och kanske ändrat åt något håll, hur fungerar det för er?

Lösdriften är tillräckligt stor för ca 5-6 hästar, så det är lugnt. Kommer ju gå åt mer hö förstås och mer strö. Ridning/motionering tillkommer ju, men bortsett från det.

Kom gärna med tankar, idéer och erfarenheter!
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 444
Senast: Blyger
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 432
Senast: tanten
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 833
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 018
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp