Hur mycket mat?

V

vibeke

Hej hej (:
Jag har en fyra månaders gammal kattunge här hemma. Jag har haft henne i två dagar änsålänge men jag undrar hur mycket mat jag ska ge henne? Hittils har jag gett henne en halv kopp torrfoder två gånger om dagen. Vad tycker ni? ska jag öka eller minska?

Tacksam för svar!
God Jul också, för den delen :D
 
Sv: Hur mycket mat?

En växande kattunge ska ha fri tillgång till mat. Alltså alltid ha mat stående framme. En bra ide är oxå att vänja katten vid olika fodersorter redan när den är liten så ge gärna även blötmat och gärna råa kycklingvingar och/eller grytbitar emmellanåt.
 
Sv: Hur mycket mat?

Min 6 månaders har fri tillgång på Mjau mjukmat och så får han en liten mängd Mjau föräldrafritt torrisar som tilltugg när han vill ha. Bra och billigt :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 986
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp