Hur mycket kostar de?Snyggt träns

Sv: Hur mycket kostar de?Snyggt träns

Jag köpte mina MT för 350 nåt tror jag? De finns väl lite överallt. Butiken jag köpte mina från ligger i Flädie.

jag har inte riktigt sådana där, men när jag köpte mina så kosstade dom 900 kr.

Jag har ett par precis likadana och de kostade 350 kr i Gävle.
Brukar ha ont i ena foten när jag rider men det är mycket bättre i de här stigbyglarna än vanliga.

De där stigbyglarna kommer från Mark Todd, och är både snygga och bra. Har tänkt att köpa sådana, och vad jag sett kostar de runt 900:- nya.

hm. ska bara hoppa in och rätta lite! har ett par mark todd som jag köpte för ungefär en månad sedan. mark todds ledade är nästan identiska med sprengers ledade. MEN sprenger har patent på den modellen, så mark todd producerade DÅ sina sista stigbyglar (för att sedan jobba på hur de kan fortsätta tillvekra och sälja dem). OM det finns några par kvar någonstans så kostar de mellan 300-500 kronor, inte alls så dyrt för ett par riktigt bra stigbyglar! sprengers kostar mellan 1200-1500, vad jag vet. Men man kan alltid få tag på begagnade HELT OK grejer :) alltså: MT= inte så dyra, däremot inte för tillverkninv för tillfället :(

*kl*
Ja, precis. Jag har ett par sprenger som jag köpte för ca 10 (!) år sedan för 1 200kr, min syster köpte ett par MT för knappt 400 kr för två år sedan.

Håller med om att de är kanon att rida i!

FORTFARANDE så tillverkas inte MT-stigbyglarna pga att sprenger har patent på modellen. Eller har Mt kommit på något sätt att få fortsätta sälja dem nu? :)

Du har fel. Sprenger har patent på den 4-ledade versionen, dvs deras egen.
MT och alla andra kopier är endast 2-ledade och berörs alltså inte av patentet.

Men är inte mina MT 4-ledade? för den modellen jag har (som också är på bilden) sa de att MT inte fick tillverka för tillfället pga sprenger. vad är det för skillnad på 2 och 4-ledade? är inte mina 4-ledade som går att böja både framochtillbaka. hm.. den modellen är iallafall inte under tillverkning förrän de kan fixa det på något sätt!

Jag har ett par precis likadana och de kostade 350 kr i Gävle.
Brukar ha ont i ena foten när jag rider men det är mycket bättre i de här stigbyglarna än vanliga.

Va??? :eek: :) vart då i gävle??? finns dom kvar där tror du???? :D

Det har funnits 4-ledade MT om jag inte minns helt fel,men de är nu 2-ledade.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 290
Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 782
Senast: Blåabär
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 174
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.