Hur mycket hinner man på en vecka?

Cezzan

Trådstartare
Mina föräldrar åker iväg till Florens en vecka i maj, och jag har blivit satt som hundvakt åt deras 10månaders slyngel.
Då han är grymt ouppfostrad tänkte jag passa på att lära honom lite grundläggande hyfs när han ska bo hos mig.
Men hur mycket kan man lära en unghund på en vecka? I nuläget kan han knappt "sitt"...
Han är enormt hård i psyket, styvnackad och väldigt kaxig.

Sv: Hur mycket hinner man på en vecka?

Du kan väl i princip lära jycken hur mkt som helst,
men frågan är väl om det är värt allt slit om dina föräldrar
inte kommer att fortsätta på samma linje som du har satt upp.

Inget illa menat, bara en fundering.

Jag träffar ju hunden flera gånger i veckan normalt, och om jag lyckas sätta grunderna hyffsat tror jag mina föräldrar kan hålla det någorlunda

Jag har några hundar jag passar då och då (när deras mattar och hussar åker bort). Dessa hundar lär sig snabbt vilka regler som gäller här; inte dra i kopplet, inte skälla i tid och otid osv. Men hemma är de så som de brukar vara (har hälsat på). Men så fort de kommer till mig igen blir det som jag vill att de ska vara.

Kankse lär sig hunden att med dig måste man uppföra sig på ett visst sätt medan hos dina föäldrar kan man göra som man vill?

Liknande trådar

Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 288
Senast: Halali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V