Hur mycket förändrar sig Gpa speed air i storleken?

M

Marina95

Hej!
Jag köpte en ny ridhjälm igår, en gpa speed air ToT. När jag provade den i butiken satt den tight, jag fick gå runt med den ett tag och efter ett tag kändes den inte lika tight längre. Visst spände den lite men inte så att det var något som gjorde ont. Kommer hjälmen att töja sig något? Jag har ju hört talas om att JW-hjälmen kan töja sig ½-1 stl.
Är SUPERtacksam för svar!

Marina95

Sv: Hur mycket förändrar sig Gpa speed air i storleken?

jag köpte en GPA titium för 1-2 veckor sedan, då satt den astajt, nu när jag använt den varje dag så har den redan format sig jättebra, tror den kommer töja sig mer eftersom den redan gjort de? köpte 56 o har 57 i den gamla, som blivit för stor.

Min speed air har inte töjt sig nämnvärt. Inte om man jämför med CO j whitaker iaf.

Jag har haft min GPA Speed Air i ca ett halvår, och den har inte töjt sig någonting.

jag har 57 i min fluga, och den satt ju åt ganska mkt i början. efter några dagar töjde den sig, precis som alla andra gpa-hjälmar jag har haft. :)

Min har inte heller töjt sig nämnvärt. Ingen av mina GPA-hjälmar har töjt sig speciellt mkt. Inte om man jämför med CO/JW som blir typ 1 storlek större!

Varken min JW eller SA har töjt sig det minsta.
Har köpt dem så att de satt bra från början, ingen klämmande här inte.
Har som sagt inte töjt sig alls.

Inte mycket alls, men jag köper inte hjälmar som är för små från början som många verkar göra så jag spänner inte ut dom.

ingen, den har format sig men inte blivit större.
Jag vägrar rida runt med en hjälm som klämmer ihop huvudet, den ska sitta tajt men inte spänna.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Funderar på att köpa en GPA Speed Air (Evolution) hjälm inom en ganska snar framtid, troligen från nätet (även om jag...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej! Jag har precis köpt en ny ridhjälm, en Charles Owen Classic (tror jag det är) i storlek 55. I min gamla hjälm hade jag storlek...
Svar
9
· Visningar
3 668
Senast: Inka-90
·
Utrustning Funderar på att köpa en gpa speed air tot från utlandet. Har hittat en sida från Portugal som just nu har rea på sina gpa hjälmar!! Men...
Svar
0
· Visningar
952
Senast: lovepill
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag ONT. Igår var jag ute på en ridtur. :) Närmare tre timmar i högt tempo. Hej och hå. Jag som inte har suttit på en häst...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka