Hur mycket betalt för 43 Schleich hästar?

Hagstadius

Trådstartare
Jag har nu tänkt sälja mina Schleich hästar. Det är 32 hästar och 11 föl, samt hinder, tre "hela" ryttare och två ryttare med bara ryttaren och ett täcke.
Jag har räknat så allt nytt blir ca 3520kr.

Jag har skrivit en annons som jag lagt ut på hastnet.se där jag vill ha 2800kr för allihopa.
Tycker ni det är för mycket elelr lagom? Vissa av hästarna är inte jättefina men alla är hela, de som tappat lite färg är bara lite färg och inte alls mycket!
Vissa av hästarna finns inte med i sortimentet längre (från t.ex 2001 osv) och den nyaste köpt är från 2009 så de är lite äldre men fina i skicket då de inte varit uppe sedan typ 2009 haha.

Vad tycker ni är ett lagom pris för dem? Vill inte ha mindre än 2000kr då jag ändå samlat på dem ett bra tag som yngre och de kostar 69kr st för hästarna (79kr för vissa) och 49-59kr för fölen. Allt är i Schleich, hinderna, ryttarna och hästarna (såklart)!

Sv: Hur mycket betalt för 43 Schleich hästar?

Oj, jag har ingen aning om vad som är rimligt, men om jag spekulerar i att jag skulle handla till min hästintresserade dotter så skulle jag ändå aldrig ge flera tusen kronor, även om de kanske är värda det egentligen. Men jag förstår ju baserat på den andra tråden om modellhästar att det finns en samlarmarknad för det här. Intressant :)

Senast ändrad:

Oj, jag har ingen aning om vad som är rimligt, men om jag spekulerar i att jag skulle handla till min hästintresserade dotter så skulle jag ändå aldrig ge flera tusen kronor,

Men en större samling köper man väl sällan till ett barn/ungdom?

Kan väl tillägga att jag för nåt år sedan fick en vit sleisch häst av min moster som hittat den på loppis för en tia, och visst var den fin men efter ett tag tyckte jag att jag hade så mycket saker i alla fall i huset och slängde ut den på tradera tillsammans med lite annat som jag inte behövde.

Det visade sig att det var en av de första som tillverkades på 1990 talet, att modellen inte görs längre och att den trots att den var lekt med var i så gott skick att den tilltalade två eller tre samlare som började slåss om den.

Jag fick lite över 600:- för den i slutänden. Helt otroligt och jag höll på att svimma när jag kollade av auktionerna jag hade ute som precis slutat. Dvs 600:- för EN liten plasthäst!!!

Så vissa modeller KAN vara värdefulla. Därför skulle jag råda TS att hellre lägga ut hästarna en och en på tradera än att sälja allting i klump. Mer jobb javisst men då har man chans att få ut vad varje enskild häst är värd. Och det kan i slutändan betyda rätt mycket pengar.

Lägger inte ut på tradera då det kostar för varje annons. Tycker det är för dyrt på blocket för en och en men kan ju ta de äldsta och se :P

Lägger inte ut på tradera då det kostar för varje annons. Tycker det är för dyrt på blocket för en och en men kan ju ta de äldsta och se :P

De har tagit bort osåltavgiften på upp till 100 auktioner på en månad så det du betalar är en provision på varje grej du sålt. Dvs säljer du inte kostar det dig inget. Och det är på tradera de flesta samlarna sitter.

Och som sagt även om du får betala en provision till tradera kommer du antagligen få ut betydligt mer för samlingen genom att sälja en och en.

Okej men testar på hastnet.se och sen imorgon (nya pengar på mobilen) så lägger jag ut en annons på blocket :P Sen får det isf bli tradera!

Gjorde en snabbkoll på tradera, och Schleichhästar verkar gå för 10-25 kr styck där. Så jag skulle kanske hoppas för mycket på att du kommer kunna få ut så mycket för din samling.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka