Hur mycket är...

Sv: Hur mycket är...

0,6453 mil. Om inte kommat är avsett som en tusentalsavskiljare (vilket isf är felaktigt, men man vet aldrig - i engelskan används komma så och vi påverkas ju ganska mycket av engelska språket) för isf. 645,3 mil.
 
Sv: Hur mycket är...

Då är det inte mil utan miles.

Hur tänker du när du har en oerhört tråkig attityd?
 
Sv: Hur mycket är...

Tråkig attityd, att tro att någon använder "," som tusentalsindikator?

Jag ska sluta att försöka hjälpa så slipper jag såra någon.
 
Sv: Hur mycket är...

Till Got2Be och zasso:

Om hon inte försökte hjälpa så hade hon ju inte svarat? Vad är det som är så otrevligt med svaret?


Skriver man "6,453 km i mil?" så kanske man inte han förvänta sig ett "hej, hoppas din dag har varit toppen! Uttrycket kilometer kommer från..... och härleds genom..... Således är bla bla bla, och svaret är därför 645,3 mil. Hoppas din deg blir som en solstråle".

TS fråga hade besvarats lika trevligt men betydligt snabbare om denna bara googlat "6,453 km i mil".


Och jo, Lobelia svarade visst i mil. På svenska: 6,453 km är 4 miles
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mycket är...

Som man frågar får man svar, det var svaret på frågan "Hur tänkte du nu?" (om mitt svar) I stället för att skriva en lång utläggning eller kopiera så hänvisade jag till inlägget där svaret står, och i precis samma ton som jag fick frågan. Om tonen är trevlig eller inte kan diskuteras förvisso, som allt annat.

Jag förstår liksom inte poängen att fortsätta tjata om en så enkel fråga när svar och förklaringar redan finns i tråden.
 
Sv: Hur mycket är...

Jag utgår ifrån att du såg smileyn efter sagda inlägg, den talar tydligt om att svaret var med glimten i ögat. Jag tror att Niyama tänkte precis som jag, dvs att du hade räknat fel. Jag tänkte inte överhuvudtaget på att man kunde tänka så som imzork skrev.

Jag lägger gärna ner den här diskussionen, ville bara bemöta vad Silkisif skrev.
 
Sv: Hur mycket är...

Storm i ett vattenglas......nej jag tolkar det inte som trevligt att skratta åt någon som man anser har fel, smaken är väl olika här.
 
Sv: Hur mycket är...

Då är det inte mil utan miles.
Å andra sidan är det ganska dumt att i Sverige förkorta miles med mil (även om detta är en vedertagen förkortning i engelskspråkiga länder) eftersom risken för förväxling och missförstånd är så uppenbar.
 

Liknande trådar

  • Omröstning Omröstning
Fordon Vi har kommit till det läget att vår gamla Volvo behöver lagas. För 15-20' i år och sen ett kamremsbyte för 8-10' om något år. Vi...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 938
Senast: Mineur
·
Fordon Vilken elbil ska jag (kanske) köpa? Bensinare har jag koll på vilka jag gillar, men elbilar inte alls. Kraven är att den ska fungera så...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 232
Senast: Åsa A
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag har åter hamnat i knipa och har fått be grannen om hjälp. (Skjuts totalt 1,6 mil.) Men vad ger jag henne som tack för hjälpen? Har...
2
Svar
22
· Visningar
1 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp