C

Charlie-Boy

Hur mycket tycker ni att jag ska ge min häst han är en c-ponny på 134 är 20 år har inga stora planer på att tävla nu så får han får 6 kilo hö om dagen 4dl/morg/kväll i kraft lika dant med betfor efterridning typ 2 dl krafft/betfor
är det lagom?

/ C-B:bow:
 
Sv: Hur mkt

Ja det tycker jag men han e ganska seg i paddock å att rida själv med å så tycker du att jag borde ge han havre med? lr kanske bara mer kraft ?

/ C-B:bump:
 
Sv: Hur mkt

Du behöver en höanalys, ganska omöjligt och säga om han får i sig det han behöver... Självklart kan man gå på känn oxå och inte behöva räkna, men då är det ägaren som ser det bäst :)
 
Sv: Hur mkt

Kraft kan hjälpa dig med foderrådgivning, det är bara att ringa dit!
 
Sv: Hur mkt

Okej tack så mkt för den lilla hjälp jag fått :);)

/C-B:bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
979
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Andersson
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 671
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp