Sv: Hur mkt utrustning har ni?
Jag har alldeles för mycket... förut älskade jag att shoppa hästsaker, kunde aldrig få nog av shabrak och fleecetäcken och nya träns, lindor osv, men nu känner jag mest ; gud vad mkt pengar jag har slösat i onödan
.
Finns folk som har mkt mer än jag absolut, men min häst hade utan problem klarat sig med hälften av täckena, en 5e del av schabraken och lindorna osv...
Har massa grejer som jag inte ens använt. Så nu blir det ingen shopping på lääänge, jag vill inte ens ha nått nytt. Förut blev jag lyriskt i hästaffärer men nu ser jag aldrig nått tillräckligt intressant för att köpas, kommer bara byta ut nödvändigheter som går sönder i fortsättningen
Om inte mitt intresse kommer tillbaks såklart haha.
Men hon har väl det här på ett ungefär;
25-30 täcken, regn, vinter, stall, fleece, transport, ridtäcken, osv osv (mest HW)
runt 30 schabrak (equiline, IW, mark todd, BR osv)
15-20 uppsättningar lindor, samma märken som schabraken ungefär
5-6 träns
2 fårskinnspaddar
tömkörningsgjord + tömmar
1 uppsättning transportskydd
3-4 bett
4 par stigbyglar varav 1 par kostade 1400 kr... för ett par stigbyglar :S
4 uppsättningar benskydd
3 par boots som ännu inte är avverkade
5-6 spön i olika former
3 sadelgjordar
1 BoT ryggvärmare
2 sadlar, 1 hopp och 1 dressyr
1 martingal
fullproppad ryktlåda
massa ludd, reflexer, flughuvor, sprayer osv
1 transport
Det som jag tycker är onödigt främst är mängden täcken, lindor och schabrak som sagt. Dessutom de dyra stigbyglarna, hade aldrig köpt dem idag även om de är bra... Skulle aldrig lägga 3000 på ett träns och ångrar alla dyra märkesinköp jag gjort (Equilineschabrak när BR är lika bra och snygga om inte snyggare tex, och framförallt mängden) utom HW-täckena.
Lindor för 400 spänn när likadana finns för en fjärdedel av priset?
hade hellre sparat 300 spänn och köpt något till mig själv eller sparat pengarna
Det är inte det att jag inte är lika intresserad av min häst längre utan jag känner inte längre samma lyriska entusiasm och fashination över vad min häst har på sig längre, prylarna är ganska ointressanta sålänge jag har nått som går att matcha och är fint och rent
Lägger faktiskt hellre pengar på mig själv isåfall då jag vet att pålle inte bryr sig iallafall haha.
För ett halvår sen hade jag aldrig trott att jag nånsin skulle resonera såhär! Vad har hänt?