Hur mkt kostar det för dig att ha häst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

sandraR

Hej ! Vad kostar det sammanlagt för dig att ha häst varje månad? Är nyfiken. :)
MVH Sandra

Sv: Hur mkt kostar det för dig att ha häst?

Jag hade en uppgift i skolan en gång. Jag räknade in allt bensin fram och tillbaka till stallet, fram och tillbaka med transport till täningen, försäkringar - you name it!
Men när det gick över en viss gräns så satte jag mig på tvären, man skulle kunna räkna hur långt som helst eftersom det är mitt liv.

Sånt ska man inte räkna på, då glömmer man lätt bort vad varje krona är värd - det är mitt liv jag räknar på... Jag vill inte ha reda på vad mitt liv är värt.

Men för att ge en ledtråd - i pengaväg för en person son inte har en relation till hästar så är det är dyrt! ;)

Stall: 1200kr/månad i kallhyra
Foder: 1110kr/månad
Strö: 320kr/månad
Tränare: 300-900kr/månad
Bensin t.o.r stallet: 1025kr/månad
Hovslagare: 900kr/på 7 veckor
Försäkring: 6500kr/året
vaccinationer: Lite oklart..

Samt diverse smått och gott. Typ grimmor, ett nytt täcke o.s.v.
Och så tävlingssäsongen då: Licens, hyra av släp, anmälningsavgifter, bensin, övernattning m.m.

Japp, det är tur att man inte räknar ;) då skulle jag komma fram till att jag inte hade råd......

Titta in under forumet Hästmänniska. Där finns det "MILJONTALS" trådar om månadskostnad för att ha häst.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Hur länge är det lämpligt att ha en häst på balansplattor? Hästen är mycket van balansplattor. Har trappat upp med tiden.
Svar
1
· Visningar
160
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 087
Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
332
Senast: Freazer
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
298
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V