Hur mkt kostade Era Köpe-stall?

stallhh

Trådstartare
Ni som köpt fädriga byggnader eller färdiga stall ,vad gav ni för dom?
har tittat på så mkt hemsidor som leverantörerna har,men det står aldrig priser.
Man tycker att en enkel byggnad på 10x 15 m med vanligt tak inte borde kosta så mkt?? men det kanske blir dyrare när det heter stall?
jag funderar på ett stall där man får in 4 hästar,samt har en förrådsdel i änden som man kna ha foder/sadelkammare i.

Sv: Hur mkt kostade Era Köpe-stall?

Man måste nog ringa och fråga leverantören . Det kan ju hända att det är olika tillval och priset blir därefter. Det är dyrt med byggnader och speciellt om man lejer folk till allt.

mitt bruksbalken stall med tre stora boxar, spolspilta, sadelkammare, foderutrymme och inbyggt förråd (ej standard), 2,5 m stallgång och välvde fönster gick på 278.000+moms. då ingick inte plattan (100.000) eller något arbete.

så kan du räkna ut själv vad det kostar på ett ungefär... inte billigt. :p

Ni som köpt fädriga byggnader eller färdiga stall ,vad gav ni för dom?
har tittat på så mkt hemsidor som leverantörerna har,men det står aldrig priser.
Man tycker att en enkel byggnad på 10x 15 m med vanligt tak inte borde kosta så mkt?? men det kanske blir dyrare när det heter stall?
jag funderar på ett stall där man får in 4 hästar,samt har en förrådsdel i änden som man kna ha foder/sadelkammare i.

Skulle jag byggt stall skulle jag köpt ett tomt skal så att säga och byggt inredningen själv. Gjutit platta själv med järn i för pålarna till hörnen på boxarna osv. Annars blir det nog just så där dyrt som sägs här. Färdig boxinredning är inte billigt.

När vi gjorde platta, köpte singel, la armeringsnät och fick en lastbil som kom med betongen, så kostade det ingalunda 100 000 kr. Fast det var å andra sidan bara ca. 36 kvm. Det var tio år sedan och betongen minns jag kostade 6000 kr. Kanske på sin höjd kostade det 10 000 kr.

Hälsning Maja

Hola,

Vi har valt att köpa halvfärdigt från Lövångers bygg. Allt kommer panelat och klart i sektioner som man bara uppför på den botten man valt.
Byggnaden är oisolerad med vindpapp.

Vi kommer att isolera och bygga boxarna själva under hösten/vintern.

Kolla gärna på den här tråden....jag kommer att uppdatera den när vi har mera att uppdatera.

Lövångers har sina priser utsatta på hemsidan www.lovangersbygg.se

mvh Eva

mvh Eva

mitt bruksbalken stall med tre stora boxar, spolspilta, sadelkammare, foderutrymme och inbyggt förråd (ej standard), 2,5 m stallgång och välvde fönster gick på 278.000+moms. då ingick inte plattan (100.000) eller något arbete.

så kan du räkna ut själv vad det kostar på ett ungefär... inte billigt. :p

Får jag fråga, är ditt stall isolerat?
Hur många kvadrat?
Takvinkel? Loft?

mvh Eva

Liknande trådar

Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 504
Senast: Angel
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 817
Senast: Zamira
·
Ekonomi & Juridik Det finns säkert en del trådar om det, men "orkar" ärligt inte leta.. ;) Jag är sjukpensionär på 75%. Hitta ett jobb på 25% är...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 604
Senast: fio
·
Anläggning Stall för ca 6 hästar, samt sadelkammare/foderutrymme. Funderar på vart priserna på "nyckelfärdiga" stall ligger på? blir det...
Svar
2
· Visningar
2 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka