Hur mkt avtryck på ridunderlag?

F

fnorr

Ja, som sagt hur mkt vill ni att hästens hovar ska "sjunka" ner i ert ridbaneunderlag? Tala också om varför ni vill ha det så och vad ni rider hopp/dressyr. Vilket underlag rider ni på? Tack på förhand:bow:

Sv: Hur mkt avtryck på ridunderlag?

Nyss hemkommen från hoppträning, ingen har svarat så jag försöker igen.....

Vill inte att det ska sjunka ner för mycket, hellre bra svikt i underlaget. Min häst gillar inte när det blir tungridet utan föredrar lite hårdare underlag.
Vi rider dressyr.

inte mkt alls, max ett par cm. däremot ska det vara bra svikt!! tycker väldigt många har alldeles för djupa sandbanor, inte konstigt att så många hästar får kotledsinflammationer... :crazy:

jag rider dressyr.

Ja, som sagt hur mkt vill ni att hästens hovar ska "sjunka" ner i ert ridbaneunderlag? Tala också om varför ni vill ha det så och vad ni rider hopp/dressyr. Vilket underlag rider ni på? Tack på förhand:bow:

Hårt, med lite svikt. Rider på Paddex-bana och rider i ridbana gångartsträning och dressyr. Funkar bra.

Jag vill nog bara att hästen sjunker ner någon cm, men lite lagom svikt ska det vara.

Jag rider på min egentillverkade lite billigare bana som består av sjösand i botten och ovanpå det tunt lager med matjord som jag först packat med traktor och sedan kört med en hemmagjord liten släpa eller vad man ska kalla det för att jämna till det. Jag rider både hopp och dressyr.

Inte sjunka ner alls egentligen, men med svikt. Tycker inte om att rida på underlag som "glider"undan när hästen går. Märker att min pålle inte gillar det heller. Jag hoppar

Inte sjunka ner alls egentligen, men med svikt. Tycker inte om att rida på underlag som "glider"undan när hästen går. Märker att min pålle inte gillar det heller. Jag hoppar

Word. Fast min bryr sig inte nämnvärt om underlaget. Det gör däremot piloten :angel:

Jag vill helst ha ett ganska fast underlag med lite svikt.
Vi har Paddexbana hemma, och det underlaget är perfekt till våra tunga kallblodshästar. Vi rider dressyr.

Immer

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar