hur mäter man westensadel

annibe84

Trådstartare
hej jag har en westernsadel som jag har till min minidonna men hur mäter man vidden på den? någon som vet det.

Sv: hur mäter man westensadel

Om du har en sadel som är av ett riktigt märke kan man ta reda på bomvidd via serienumret. Hos t.ex. Crates och Circle Y finns informationen direkt på hemsidan.

Sv: hur mäter man westensadel

hej jag har en westernsadel som jag har till min minidonna men hur mäter man vidden på den? någon som vet det.

Det kan ikke lade sig gøre ordentlig på en færdigbygget sadel. Selvom du fik nogle ca. mål ved din målebånd, vil de ikke fortælle noget, da der er ingen standarder i western sadel bom.

Så enten får du det at vide af sadelproducenten ellers må du nøjes med at afprøve. Selvom man får en bredde at vide, skal man alligevel afprøve flere forskellige, da der er, som sagt, ingen standarder i westernverden.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
600
Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Aleel
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han... 2
Svar
28
· Visningar
1 508
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
824
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka