hur mäter man westensadel

annibe84

Trådstartare
hej jag har en westernsadel som jag har till min minidonna men hur mäter man vidden på den? någon som vet det.

Sv: hur mäter man westensadel

Om du har en sadel som är av ett riktigt märke kan man ta reda på bomvidd via serienumret. Hos t.ex. Crates och Circle Y finns informationen direkt på hemsidan.

Sv: hur mäter man westensadel

hej jag har en westernsadel som jag har till min minidonna men hur mäter man vidden på den? någon som vet det.

Det kan ikke lade sig gøre ordentlig på en færdigbygget sadel. Selvom du fik nogle ca. mål ved din målebånd, vil de ikke fortælle noget, da der er ingen standarder i western sadel bom.

Så enten får du det at vide af sadelproducenten ellers må du nøjes med at afprøve. Selvom man får en bredde at vide, skal man alligevel afprøve flere forskellige, da der er, som sagt, ingen standarder i westernverden.

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet något om storlekar på ponnytravskor? Kan man översätta vanliga skostorlekar på något vis, eller bör man mäta hoven? Hon...
Svar
4
· Visningar
404
Senast: Cattis_E
·
Dressyr En till sån här tråd😅. Men om vi utgår från att vara i lod är nosrygg i 90 grader, vad är då 10% bakom lod? Läste nämligen i denna...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
11 269
Senast: Amanda_F
·
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
586
Senast: Karolina90
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 564
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka