Hur märker man?

Zarro

Trådstartare
Är bara så nyfiken om det finns något/några sätt som man märker att man är gravid på?

Sv: Hur märker man?

Ett sätt , oftast det första, är att mensen inte kommer :D

- Illa mående eller lite sura uppstötningar
- Sen har jag blivit kissenödig jätteofta.
- Haft lite ont i brösten, men inte varje gång.
- Känt att det liksom drar i magen om man gör nån rörelse som att gå upp för fort ur soffan/sängen.
- Humöret brukar vara ganska berg-och -dalbana

Lättaste är ju att göra test, men jag har inte behövt hittills 4 ggr :D

Av mina tre gånger kände jag ingenting två gånger och trejde gången pirrade det lite i livmodern. Om du menar innan beräknad mens alltså.

Annars brukar man kunna märka det genom att magen börjar växa :D

jag var gravid förra året och har helt ärligt glömt bort hur det kändes i början:p

(förlåt TS för liite trådkapning:o:) )

men jag tror att jag kanske kan vara gravid igen..
Skulle fått min mens i måndags så det har ju inte gått så länge med det iaf.
men jag är hungrig hela tiden, har ont i magen, alltså inte mår illa men som när man är jätte skitnödig ungefär(förlåt ordvalet:p:o )
jag måste kissa hela tiden. kanse 5-6 ggr i timmen..
och det bubblar i magen eller vad man ska säga..
Och min mage har blivit jätte uppsvullen..

tror ni jag är gravid igen?:crazy:

Första barnet märkte jag det på en extrem trötthet. Andra barnet gick jag och rapade en hel helg. Nu är jag i v 32 och rapar fortfarande :p

Hur jag märkte att jag var gravid? Mensvärken kom precis som vanligt, tog mina värktabletter (brukar ha :devil: ont) vid första känningarna. Men mer blev det inte.
Sen vart jag kissenödig jämt. Mina fötter svullnade upp på jobbet och visst, jobbar man med bara kvinnor så blev de väldigt misstänksamma.
Tog ett test och det visade sig att jag var gravid! Sen några dagar senare började bysten växa och det kändes som mensen var på väg hela tiden.
Nu i v. 9 har min byst dubblas i storlek, illamående, trötthet är dock kvar. "Mensvärken" har släppt i alla fall.

en del märker inget, andra har massa symptom.

Mensen uteblir i regel. Man tar ett graviditetstest.

jag märkte innan mensen uteblev att jag hade småvärk där nere i magen, samt brösten blev enorma. Efter mensen uteblev (och jag fått poss på test) så började jag spy, få finnar, brösten växte ännu mer osv.

Men det bästa är väl ta ett test?

Det allra första jag reagerade på var att jag fick järnsmak i munnen. Kändes som jag slickat på en lyktstolpe ungefär. Sen var jag plötsligt tvungen att äta massa apelsinmarmelad;). Jobbade natt när detta inträffade och mina kollegor sa på en gång att jag var gravid. Tog testet dagen efter och visst var det så. Efter plusset kom kräkningarna som ett brev på posten:grin:

Nu andra graviditeten fick jag också järnsmak i munnen väldigt tidigt och misstänkte då en graviditet och det stämde ju. 25 dagar kvar nu innan lillebror/lillasyster kommer:D.

Ok tack för era svar.Var bara så nyfiken eftersom jag äter minipiller så får jag inte min mens så jag får änna hålla koll på det på ngt sätt.
Vill inte bli gravid nu men måste man göra ett test på ngt sätt i samband med sin mens lr kan man göra det när som helst?

När jag åt minipiller tog jag regelbundna uppehåll på 1-2 månader för att se att mensen kom igång som den skulle. Så det är mitt tips, men annars kan du ju prova ta ett test, du kan nog göra det när som helst, eftersom du inte har nån mens så är det ju svårt att veta.

Jag kände 25 dagar efter senaste mensen en skum känsla att jag var gravid (planerat) efter 28 dagar så var det som jag visste men vägrade tro det + att jag tyckte magen svullnat. Så jag köpte ett graviditetstest och det var super positivt. 1 vecka före beräknad mens ;)

Jag mådde aldrig illa, jag kissade inte oftare, jag hade några dagar jag var sjukt sugen på lakris och på slutet levde jag typ på filmjölk och banan ;) Brösten växte typ 54 storlekar på en natt men de var längre fram i gravitideten.

Första (och i stort sett enda...) symptomen jag hade (förutom positivt gravtest!) var öm i brösten och extremt trött.

Jag hade "mensvärk" så jag trodde inte att jag var gravid.

Jag testade och det var positivt och jag bara: :eek:! Det var dan efter beräknad mens.

Ömmande bröst hade jag inte då dem inte var så jättesmå. Illamående hade jag inget heller. Det jag märkte av i början var trötthet bara.

att mensen inte kommer
att det blir + på grav testet ;)

Det var mina symptom

förresten hade jag lite mensvärk oxå, trodde det berodde på att mensen skulle komma när som helst!

Hm jag märkte ingenting ;)

Jo då min bröst växte en storlek och då anade jag ugglor i mossen och tog ett test, han knappt få dit en droppe så SKREK testet POSITIVT..

Brösten slutade aldrig ömma efter ÄL i princip och det har de inte gjort än på fyra månader nu. :crazy:

Sen blev jag trött, trött, trött men vet inte om det kom före eller efter att jag plussat, så då var det ju redan bekräftat.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är det någon som har/haft hörselkåpor till en bebis på 3 månader? Vilket märke och hur har passformen varit? :) Det är ingen...
Svar
10
· Visningar
483
Senast: VLMF
·
Övr. Barn Hjälp. Tonårssonen har en enorm fotsvett som luktar aber kadaver, han märker det dock inte själv och går och sätter sig i soffan osv som...
2
Svar
26
· Visningar
1 679
Senast: tanten
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka