Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va nej? Äppeljuice är ju jättegrumlig?
De jag köper, tror de heter Innocent och Tropicana, är grumliga. Trodde de klara var nån fejkvariant, som inte får heta äpplejuice utan typ äppeldryck? Eller såna där hemska småförpackningar som ska spädas med vattenNää? Eller alltså jag vet ju att det finns grumlig äppeljuice också. Och klar. Men jag hade fått för mig att de som var klara var juice och att must alltid var grumlig.
Nu känner jag mig mer förvirrad än någonsin![]()
Det fins pastöriserad och det finns opastöriserad äpplejuice. Tropicanas "cloudy" är 'milt' pastöriserad - alltså uppvärmd i processen precis som mjölk.De jag köper, tror de heter Innocent och Tropicana, är grumliga.
Fast pastörisering har väl inte med filtrering/klarning att göra?Det fins pastöriserad och det finns opastöriserad äpplejuice. Tropicanas "cloudy" är 'milt' pastöriserad - alltså uppvärmd i processen precis som mjölk.
Vet inte, men just Tropicana cloudy är pastöriserad, det står på förpackningen. Tänker om det har med saken att göra, då de flesta andra äppeljuice är klara?Fast pastörisering har väl inte med filtrering/klarning att göra?
Lite så.Alltså jag brukar sällan fråga om folks matpreferenser så jag har ingen aning. Jobbar mestadels själv nattetid, äter själv osv. Har inte direkt varit på nån social tillställning sen innan coronan där man kanske noterar vad folk äter och träffar i folk i andra sociala sammanhang än där det mat inblandat.
Så jag vet inte alls.
Äsch, de renar det nog med finbensin innan det återanvänds från kattlådan, så det är lugnt och ekologiskt hållbart.bentonit - är inte det kattsand?*stryker köpt äppelmust från min livsmedelslista*