hejkompisar
Trådstartare
behöver man verkligen hur många täcken som helst eller räcker det med ett? det blir ju inte direkt billigt om man vill ha ett täcke med bra kvalité osv. hur många och vilka sorters täcken har ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
behöver man verkligen hur många täcken som helst eller räcker det med ett? det blir ju inte direkt billigt om man vill ha ett täcke med bra kvalité osv. hur många och vilka sorters täcken har ni?
Jag har ett fjordsto som jag ibland klipper och täckar. Till henne har jag ett 30 g horseware och sen liner på 100 g och 200 g att komplettera med vid behov.
Sen har jag ett mini-fullblod i form av en welsh mountain. Hon har stl 90 på täcken vilket redan där är utmanande. Hon har nio täcken i olika tjocklekar och vissa med halstäcken. 0 g, 50 g, 80 g, 100 g, 200 g, 250 g samt ett par fleecetäcken och ett tjockt (250 g) stalltäcke som jag ofta har under vintertäcket när det är riktigt kallt. Försöker febrilt hitta tjockare täcken, men det finns inte i hennes storlek.
Så det jobbiga svaret är att det beror på hästen och dens behov.
Har inte Horseware en miniatyrlinje ner till 70cm? Med liners och hela baletten, har jag för mig.