Det är INTE min erfarenhet!
Jag står i ett mycket blandat privatstall med 16 hästar och vi har ALDRIG konflikter av denna typ. Personligen tycker jag att just blandning berikar! Själv håller jag på med barockridning och skulle trots detta INTE h något emot att stalla upp i ett stall med islandshästar. För det första kan man rida barockridning på dessa för det andra är väl ändå det viktigaste att människorna är trevliga att rida ut ihop med och man kan ha givande diskussioner? Hästens form, olika tränares pedagogik och teorier, sadlar, allmän hästkunskap o.s.v. kan man ju diskutera med vem som helst oavsett inriktning.
I mitt stall finns som ovan nämnts en spännvidd. Jag var den som började intressera mig för barockridning och nu har flera andra blivit intresserade. Ett par av dessa tävlar även dressyr, några tävlar hoppning, vi har några "ponnybarn" som tävlar lite olika grenar på lägre nivå (men de rider alltid i vuxet sällskap!), en westernryttare, några "skogsmullar" som ändå tränar + att flera stycken även håller på med tornerspel som bisyssla.
Alla hästar oavsett ras är välkomna. Vi har halvblod, fjordhäst, nordistravare, quarter, varmblodstravare, korsningsponny och welsh.
Jag tror att blandat är bäst, det blir minst inskränkt då!
Anneli