Hur många minuter / ekipage? När ska jag vara där?

Bonita4

Trådstartare
I helgen ska jag tävla och jag har startnummer 10 i första klassen. Klassen börjar klockan 09.00.

När bör jag vara på tävlingsplatsen? Behöver ca 30-40 minuter på mig att rida fram.

Sv: Hur många minuter / ekipage? När ska jag vara där?

Då bör du sadla 8.30 och sitt upp strax därefter.

Beroende på om det är CR eller omhoppn. så startar du nog 9.15 ca

Räkna 1,5 min ca per ekipage, så får du fram när du startar ca, men är ju bättre att vara i där i god tid, stress är aldrig bra;)

Är det veterinärbesiktning? Isåfall kan det ju ta lite tid, särskilt om den är långt från transporten!

Hur lång tid behöver du på dig för att fixa hästen innan start, sadla, sätta på benskydd, klä på dig själv osv?

Hur mycket tid behöver du för att gå banan och memorera den? Är man lite mindre rutinerad kanske man behöver mer tid på sig för att gå igenom banan.

Om jag räknar utan veterinärbesiktning så skulle jag vilja vara på tävlingsplatsen 7.30- 7.45. Så hinner du gå banan (ca 15-20 min)och har god tid på sig att skritta fram hästen och få den mjuk och varm innan du börjar rida/hoppa fram. Räkna att du får komma in på framhoppningen strax direkt efter start, så lite efter 8.30 skulle jag hoppa upp för att skritta fram hästen,eller leda hästen, så kan du lite mer än 20 min för att sedan rida fram.

Lycka till!

Som KillerQueen påpekade så beror det på vilken bedömning det är. Jag var iväg för ngn helg sedan på en 90cm bed. CR och det gick grymt snabbt! Knappa minuten/ekipage. Ca 50sek för att vara mer exakt, fast då fick man inte göra omstart.

Annars brukar även jag räkna ca 1,5min/ekipage.

Räkna 2 min/startande och räkna ut därifrån :) Tio i nio ungefär

*KL*

Jag lånar tråden! :D
Jag ska tävla hemmatävling imorgon, men jag är helt värdelös på att räkna ut när jag ska börja rida fram!
Det är bedömning A+A, och det är sammanlagt 27 st innan mig, plus en höjning. Dvs. klassen börjar 9.00, sen är det 19 st B-ponnysar, sen ska hindrena höjas, och sen startar jag som 9:e C-ponny.
Om jag vill rida fram ca. 25 minuter, vilken tid ska jag då börja rida fram? :)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar