Sv: Hur många liter är ett kg krafftpellets..
1 liter Krafft Rehab väger strax under 700 gram (digital våg), så jag skulle inte våga använda mig av literanvisningar utan att ha vägt själv.
Köpte en digital hushållsvåg, med 'tare'-funktion, dvs du ställer på hinken, trycker på en knapp och displayen nollar. Himla bekvämt, slipper man dra av hinkvikt, och man slipper räkna i huvudet. Dvs ska de ha 1 kg av det ena och 250 gram av det andra kan du ha i ett kg, nolla och sen ha i 250 gram.
Ang krafts anvisningar vikt - volym så ska 1 dl mineralpellets vara ca 80 gram. Det är dock jävligt CIRKA det har jag märkt när jag har valt. Dessutom, beroende på 'hur jag tar' så kan det diffa en hel del mellan skopa till skopa.
Vågen kostade 99 kr på ÖB, och jag skulle inte vilja vara utan den. Till fbl skulle det väl gå an, men bararberna som står på 100 gram sånt och 150 gram sånt skulle kunna bli riktigt trinda om jag höftade, jag har vägt 'höftningar' av havre och hestekraft ibland, och det brukar snarare vara 300 sånt och 400 sånt *oups* Vilket på de små köttbullarna gör stor skillnad i magmåttet, speciellt om man börjar höfta hösilage med
Dock, om det ena dagen är 900 gram och nästa 1100 gram, det anser jag skitsamma, men det kan diffa mycket mer än så när man måttar och inte väger..