Hur många klasser ?

doris

Trådstartare
Hur många klasser skall man rida med en "grön" häst? Tänker då på 90-100 på lokal nivå.

Hur resonerar du vid anmälan till tävling? Hur många tävlingar per månad orkar pållen om man startar 2 klasser per tävling.

Tycker oxå det lät okej, det är bra att rida två klasser samma dag så hästen får rutin.

Det är inte mer ansträngande för hästen att starta 2 klasser än en vanlig hoppträning mer än allt som händer runt omkring, mycket nya intryck och så.

Första tävlingen med min häst var en 90 cm. Startade inte 100 då för jag kåände inte att hon var redo för det. Sedan startade jag både 90 och 100.

2 klasser.
men blir det försenat, lång väntetid etc, så kan man ju alltid hoppa över 2.a klassen

Det köänner man nog bäst själv :crazy:
Det är lte svårt att säga vad som är "bäst" när man aldrig har träffat hästen.
Men två klasser/gång ett par ggr/månaden är no gganska lagom generellt sett.
Sen är det ju hur förtjust hästen är i hoppning, man vill ju inte att den ska tröttna eller något.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 302
Senast: Grazing
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
10 085
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 975
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter