Hur många hinder?

L

Love_Maya

Hej!

Försökte hitta någon gammal tråd men lyckades inte.. Så jag undrar hur många hinder brukar det vara på en klubbhoppning LD? Är det lika många hinder på en lokal LD eller är det fler? Är det någon skillnad på hindermängden i LC, LB m.m.? Bara undrar :p Vilka typer av hinder brukar det vara på LD? Kombination, trippelbarr m.m.? Är det olika på lokal & klubb? Samma sak med LC, LB m.m.

Kram Jacquline

Sv: Hur många hinder?

Love_Maya skrev:
Hej!

Försökte hitta någon gammal tråd men lyckades inte.. Så jag undrar hur många hinder brukar det vara på en klubbhoppning LD? Är det lika många hinder på en lokal LD eller är det fler? Är det någon skillnad på hindermängden i LC, LB m.m.? Bara undrar :p Vilka typer av hinder brukar det vara på LD? Kombination, trippelbarr m.m.? Är det olika på lokal & klubb? Samma sak med LC, LB m.m.

Kram Jacquline

Lätt D ska det vara 7-9 hinder på riktig tävling. Bör väl vara något sånt också på träningshoppningar.
Lätt C har också 7-9 hinder. LD och LC får inte innehålla kombination eller vattenhinder.
Lätt B ska ha 8-10 hinder, högst 12 språng. Minst en kombination ska finnas, inte trekombination eller vattenhinder.
Lätt A ska ha 8-10 hinder, högst 14 språng. Minst en kombination ska finnas. Står inget om vattenhinder, tror det får finnas.
Msv B ska ha 10-12 hinder, högst 16 språng. Inomhus 8-10 hinder, högst 13 språng. En tre- och en tvåkombination får finnas. Vattengrav eller hinder med vatten bör finnas.
Msv A ska ha 10-14 hinder, högst 17 språng. Inomhus 9-12 hinder, högst 15 språng. En tre- och en tvåkombination bör finnas. Vattengrav och/eller hinder med vatten ska finnas. Klassen får arrangeras inomhus i ridhus om minst 20 x 60 m.
Svår ska ha 10-14 hinder, högst 18 språng. Får arrangeras utomhus och på Elit och Nationell tävling i ridhus om minst 20 x 60 m. En tre- och minst en tvåkombination bör finnas. Vattengrav och/eller hinder med vatten ska finnas. Oxrar får inte på samma gång ha maxhöjd och maxlängd.

Ett tips är att skaffa ett TR så slipper du fråga varje gång du undrar något :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 570
Senast: Magiana
·
Dressyr Jag har ett litet moraliskt dilemma. Mina absoluta favoritprogram att rida är LC:2 och LB:3. De ger bäst känsla för mig och H.H, är...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 229
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II