Hur många hästar ska hon ta livet av?

Camilla82

Trådstartare
Jaha, idag fick jag vet att hon som äger stallet där jg hade min gamla häst har lyckats få sin häst utdömd.
Den tredje på fyra år!!! :mad:

Hur många hästar kan man få utdömda på ridbarhet innan någon reagerar???
När alla tre dessutom haft förslitningsskador???

Hästar kanske inte håller för att ridas hårt två dagar varannan vecka och dessemellan bara gå i hage för att ryttaren inte hinner med dom? Men det tycks hon tro..

Vet inte vad jag vill med tråden, men jag var tvungen att spy lite på henne. Hoppas hästen får det bra i hästhimlen...

Sv: Hur många hästar ska hon ta livet av?

...eller åxå kanske hon bara har haft otur med sina hästar...

jag skulle önska att det var så, men tyvärr...
eller ja, hon har haft en som har hållt, men den tröttnade hon på och sålde.
Som sagt så är det ju få hästar som håller för sporadisk hårdträning...

Senast ändrad:

mm.. vi har en hemma också ,alla hennes hästar får kolik ded mera...
hon har haft 4 som fått det :(

visst är det hemskt hur vissa ser hästen som något man kan använda som det passar en och sen slänga och få pengarna tillbaks. :crazy:

tyvärr förekommer det ganska ofta också. jag tror faktisk inte att det enbart beror på okunskapen, i vissa fall så bryr folk sig helt enkelt inte.

Jag tror inte att kvinnan i detta fallet förstår att det är hennes ridning som gör hästarna halta, och visst kan hon ju dessutom ha haft otur, men det börjar bli lite för många nu... Hon har dessutom skaffat en ny häst som även den har blivit halt, varför vet jag dock inte då jag inte håller till i det stallet längre.
Man har ju lite taskigt läge att som hyresgäst kritisera hyresvärdens hästhållning... I början försökte vi att hjälpa henne genom att motionera hennes hästar när hon inte hade tid, men hon började så snart att ta det för giveta att ingen av oss längre hade tid att hålla på med det... Så då får man nöja sig med att prata extra tydligt, "ja, nu har jag inte ridit ordentligt på ett par veckor, så jag ska ta det lugnt några dagar..." men det verkar inte som det har gått fram.

Mycket skitprat blir det, men det är frustrerande att se fina hästar gå till slakt pga felhantering.
Hade jag haft tid så hade jag erbjudit mig att köpa denna häst triangelmärkt, men dygnet har ju tyvärr bara 24 timmar.

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 107
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 330
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 165
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till... gör ett försök att skriva av mig och se om någon av ER har några tankar kring detta.. Har en häst...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 389
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar