Hur många hästar har ni?

Sv: Hur många hästar har ni?

Hur många hästar?
Jag har 1 häst just nu.. Och ska eventuellt ta hem en häst på foder i månadskiftet.
Tävlar/tränar?
Än så gör jag inget alls.. Bara tränar hemma på gården. Men hoppas på grenar som:
Trail, Reining, Western Horsemanship och Western Riding.

Raser
Just nu en varmblods travare.. Den eventuellt kommande är en Nordsvensk travare som kommer bli skogsmulle den tid den ska så hos mej.
Jasså du...har du nåt på G, eller...;)

Bev har ju redan svarat.
6 st var av jag rider 3 , tränar 2 och tävlar 1.
Tävlingarna ingår i mitt sätt att träna. Jag tränar inte för att tävla utan jag tävlar för att kolla vad jag missat i träningen. Det är ekipagets utveckling som e intressant. lät lite djupt. he.:angel:
som t ex tävla barrel race för att få till ett smidigt o avslappnat galoppombyte, man behöver ju inte rida snyggt i den grenen.:crazy:
Jag har en lite udda filosophi:cool:

Åh nä...inte så udda;)... Jag hör också till kategorin som stämmer av träningen med lite tävling. Själva träningen och samvaron med hästen är det som ger mest annars:D

Åh nä...inte så udda;)... Jag hör också till kategorin som stämmer av träningen med lite tävling. Själva träningen och samvaron med hästen är det som ger mest annars:D

Ah va bra att det finns fler som tänker så. Vi kanske ska fixa en egen liten klubb:smirk:. Ska träna på rc den 5 aug e de tänkt. om du har vägarna förbi eller nått;)

4 stycken 1 paint valack, 1dubbelreggad sto,1spb sto, 1quarter sto
Alla tränas för fullt inför tävlingssesong nästa år
Fast alla har tävlat i år oxå. 2 i USA träning/tävling o 1 hemma grundträning än ,gjort en liten d tävling o 1 borta på träning/tävling här i sverige.
Så d e å ladda tills nästa år när man ska tävla själv i större sammanhang nån ska väl stå för underhållning(bortgjord) på hög nivå oxå.:rofl:
Grenar blir reining ,heardwork o boxningsklasser(down the fence e nog för vågat just nu)med dom som e på träning.
Den jag har hemma(egenhändigt tränad o åker på lite clinics) blir d lite d tävlingar i lite olika..

Senast ändrad:

Hur många hästar har ni?
i vårat stall har vi 11 hästar varav 2 rids för träning och våran tävlingssäsong börjar nästa år hoppas vi :crazy:. jag själv äger 2 och en " halv" appaloosa.
vad rider ni för grenar?
jag ska tävla i barrelrace, polebending, trail, ranch trail och längre fram teamsorting, min kompis ska rida pleasure och reining samt längre fram teamsorting med mig.
vad är det för raser?
vi har ju så klart 5 appaloosas varav 2 av dom är våra blivande tävlingshästar.
2 islänningar
4 shettisar

2 ½ i hagen.... En är min.... rider inte alls för tillfället då min går med halvan vid sidan...

Rider och tränar gör jag för att jag tycker det är roligt... Tävlar inte....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
507
Senast: Mirre
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Freazer
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka