Hur många hästar har ni?

Sv: Hur många hästar har ni?

Hur många hästar har ni?
3st, varav jag rider 1

Vad rider ni för grenar?
En blandad kompot :d
just nu är det Trail, Versatile Horse, Reining, Western Horsemanship och Western Riding.

Vad är det för raser?
Den jag tävlar är en varmblodstravare på 9 år.
Men har också en Nordsvensk travare på 21 år och en shettis på ca. 23 år. Nordsvensken har varit tävlad, då mest i Trail och Ranch Trail, men är nu pensionär (motionsrids ibland) Shettisen blir riden av en tjej, men tävlas inte.

En quarter som mest tränas för pleasure och trail men blandar även in allt från reining till skogsluff. Just nu har pållen ridvila eftersom matte är gravid men någon liten promenad eller NH-träningspass brukar vi köra ändå.

Hur många hästar har ni?
Min man och jag har var sin.

Vad rider ni för grenar?
Dom är inte inridna än, dom är bara ett år i år. Men vi har tävlat i halter, showmanship och trail at halter.

Vad är det för raser?
Quarter hästar

Hur många hästar har ni?
Jag har bara en, och det räcker gott och väl.

vad är det för raser?
Hon är ett sto, 4 år och korsning arab/paint.

Vad rider ni för grenar?
Jag har blivit helt fäst vid roping, så det kommer jag börja träna nu och så småningom tävla framöver. Annars är det Barrel Race, trail, reining, western horsemanship som gäller. Meningen är att hon ska bli en versitale horse i framtiden.

Hur många hästar har ni?
12 st

Vad rider ni för grenar?
Rider inget själv. Men min hingst ska ut o tävlas i reining till att börja med.

Vad är det för raser?
10 Quarter
1 Quarter/Hbl
1 Varmblod

Hur många hästar har ni? 2 st
Vad rider ni för grenar?Pleasure, trail och ska nu prova horsemanship.
Vad är det för raser?Varmblodstravare (som jag tävlar nu), 2 åring som är undan ovanstående sto,,alltså varmblodstravare/halvblod.

Men allt det här vet ju du ;):D

Jag hara 1 och 1/4 häst just nu...blir ju 2 när dom vuxit klart;)

Rider de flesta grenarna men gillar Versatile Horse, Western Riding och Reining mest...de andra är dock bra för rutinen.

Welsh Cob-04
Paintkorsning-07

Hur många hästar har ni? På gården finns det fyra st jag har en kallblodstravare ungarna en New Forest och ett inlånat russ och morsans en varmblodstravare (travhästarna har gjort sitt på banan)

Vad rider ni för grenar?:(just nu är det helt stiljte på tävlingsfronten hade planerat att i år skulle vi,jag och gammeltanten ut men så vart det inte, har varit iväg och lekt med kossor en gång under året de är allt Därimot så har mellantjejen fått fart på New Foresten så hon har börjat tävla ska i väg på sin andra beginners D-tävling på Hammarö
Pleasure Westernriding Reining Western horsmanship;)

Två, jag och min mor rider dem.

På 16-åringen har jag nu i år ridit reining, riding och horsemanship. Tidigare år även pleasure, men har insett att jag inte orkar med så många klasser.

15-åringen har hag ridit en träningstävling bara, då reining, riding, pleasure, horsemanship och versatile, för att få testa lite olika grenar. Lillsyrran har även ridit trail på henne tidigare år. Var tyvärr halt innan de riktiga tävlingarna kom igång, så jag har inte tävlat henne mer i år.

Båda är arabdamer, 16-åringen gammelpolsk, 15-åringen mest polskt plus lite egyptiskt och engelskt.

/Ida

Nu ska vi se.... detta varierar ju lite men för tillfället:

Egna hästar: 10 st varav 7 är quartrar, 1 paint och 1 varmblod samt 1 utlånad minishettis.

Inlånade: 1 styck quarter

Övriga på gården: 1 st quarterföl samt 3 st paintar (2 föl o ett sto)

(tror det blev rätt nu :smirk:)

Jag rider (inte nödvändigtvis tävlar) alla grenar men helst WP, HUS och sånt....

Hur många hästar har ni?
2 st (en 17åring & en 5åring)

Vad rider ni för grenar?
Roping! :D

Vad är det för raser?
17åringen är New Forest
5åringen har en mamma som är Arab/Fjording & pappan är Halvblod!

MVH Malin :rofl:

Hola,

Jag har tre ök, varav två bor hemma.
Quarters och en gammal New Forest.

Ingen tävlingsverksamhet senaste åren pga småbarn och föl men har intresse av ko och timed events grenar.

mvh Eva

*KL*

Hur många? 6 st.

Grenar? Moderskeppet rider diverse.. jag tävlar inte.

Raser: Svh. SvT. SvRp. Shetland (eller shit-land som Trase säger) Hah, mamsen, inte har jag tänkt på att allihopa har rasnamn som eg börjar med "S" och att fyra av pållarna har prefixet "Svensk/t" :rofl::rofl:

Jag har 2st, En quarter och en welsh.
Enligt sambon har jag ett ök och en guldklimp (welshen är hans:D) Så kan ni gissa vilken som är öket?
Öket är 4år och är hittils bara visad i halter pga olika orsaker. Men ska så småningom tävlas i pleasure, trail och förhoppningsvis i westernriding.
ska bli avelsmärr om några år.

Gulklimpen är också 4år och vi har henne till körning och ska ha henne till avel enligt sambons önskemål.

Hur många hästar har ni?
Sammanlagt har vi i familjen 5 egna och 1 lånad. (jag tävlar bara en)

Vad rider ni för grenar?
Mest trail men även w.horsemanship, versitale horse, reining och ranch trail.

Vad är det för raser?
* Korsning arab/ new forest (den jag tävlar)
* Svenskt halvblod
* Gotlandsruss
* Shetlandsponny
* Quarter
* Quarter (den vi lånar)

Hur många hästar?
Jag har 1 häst just nu.. Och ska eventuellt ta hem en häst på foder i månadskiftet.
Tävlar/tränar?
Än så gör jag inget alls.. Bara tränar hemma på gården. Men hoppas på grenar som:
Trail, Reining, Western Horsemanship och Western Riding.

Raser
Just nu en varmblods travare.. Den eventuellt kommande är en Nordsvensk travare som kommer bli skogsmulle den tid den ska så hos mej.

En häst. Quarter -03 Ägs av dottern som jag m nöd o näppe nu får låna ibland
Tävlar/tränar: Mest reining, men hon ska bli en allround.
Vi vill att hästen ska kunna gå in i alla klasser, reining, western hshipp, trail, w riding, "pleasure" (trotts sin lilla höjd 146 cm)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
507
Senast: Mirre
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Freazer
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka