Hur många har borderterrier här?

Baddy96

Trådstartare
Hittade ingen tråd så jag skapar en ny:laugh: Hur många här på buke är det som har borderterrier? Har ni dom i stallet och hur funkar det?

Sj har jag en bordertik på 6 år som heter Doris. Här är hon:D

4-1.jpg

Sv: Hur många har borderterrier här?

Förrut hade jag två halvblodshästar och en borderterrier, men nu har jag en islandshäst och tre borderterrier....

Här är mina brudar. Den till vänster är numera såld och bor i Borlänge. Hon vann unghundsklassen på VDS. :laugh:
Till höger är hennes mamma Herta som älskar att följa med ut på ridturer i skogen. Hon är Svensk och Fink jaktchampion (gryt).

17909940.jpg
[/url][/IMG]

ÅH vilken härlig tråd:D Men hallå, ni måste skriva vilken kennel era hundar kommer ifrån ju!

Jag har endast 2 borderterrirar (+ lite andra) sen några veckor tillbaka. Fick tyvärr ta bort min mycket lovande 2-åriga hane pga borrelia/anaplasmos...

Han var från Badamtams. Sen har jag 2 tikar; en 7-årig från Bordergårdens och en 7-månaders från Ottercap:)

Har mina i stallet. Hanen följde alltid med på långa ridturer; han älskade hästar och tyckte det var bland det roligaste han visste. Lilla tiken tränar jag så hon ska kunna hänga med när hon blir äldre. Den äldre tiken hänger gärna med på skrittturer, men går det snabbare vänder hon och går hem...:p Det står tom i rasstandarden att de ska kunna följa en ryttare till häst en hel dag. Så jag tror verkligen att det är något de passar för! Duktiga möss- och råttfångare är de också:D

Vad sysslar ni med era hundar då?

Hanen
eskil_springpojke.jpg

valpen
september_2008055-Kopia.jpg

Äldre tiken
vastkusten_maj08062.jpg

Valpens andra raka BIS:seger (inoff dock)
vinnst_.jpg

Gilly

Mina är Lappstintor. .

Hertan är mest med. Tänker försöka komma igång med viltspåret igen. hon har ett 1a pris redan. Hon ska även vara med på en hundkurs i skolan.

Ska troligtvis på terrierderbyt i Borås. Nån mer som ska dit?

Mina hundar är från: Signe är från Väntorpet, bra på att spåra och skälla på tikar, men är väl för övrigt inte så rastyisk:). Sixten är från Ground Workers, blev påkörd när han var sex månader och har väl fått vara "den lille söte" sedan dess. Väldigt bra på att värma sängen. Rasmus är från Ad Hoc´s, vi (Maria på Ground Workers och jag) tog hand om honom förra hösten då han var tre år. Han är den av mina hundar som får följa med på utställning och har börjat sin spårmeritering. Klarat det fasta provet för viltspår (42p) och ska göra ett rörligt den 15 november -håll tummarna.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ingen egen borderterrier, men min kusin har, som jag passar då och då.:) Han är världens goaste och har väldans roligt med min hund.
Här är Affe 2 år.

IMG_6948.jpg

Hmm.. Är det möjligtvis Affe som har matten Jenny?:)

Gilly

Jo men visst är det Jennie som äger Affe! Han fick vara fotomodell hemma hos mig förra helgen, stackarn, men det gick :)

Jag har faktiskt haft en liten BT, men hon dog ung och skulle varit 13 år nu om hon hade fått leva. En blå tik som jag kallade för Affi.

Nu har jag en BT/TJT som är halvsyster med den förra, 11 år nu. Försöker övertyga min PV om att det är en BT han ska ha, men han är svårövertalad;)

Jo men visst är det Jennie som äger Affe! Han fick vara fotomodell hemma hos mig förra helgen, stackarn, men det gick :)

Hehe, jag har koll jag:D

Jennie och Affe har nämligen gått agilitykurs för mig:)

Ellen

Jaha, ja men då vet jag vem du är. Tror jag såg dig på Nyköpingsbrukshundklubb för ett tag sen. Jennie tyckte det var väldigt roligt med agility, hoppas hon fortsätter sen. Jag själv ska börja med agility med min hund nån gång. Min sambo är helt nerkär i borderterrier efter att vi träffat Affe, kanske blir det en sån nångång senare i livet :) Ska faktiskt träffa Affe senare idag!

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 566
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3