ia_
Trådstartare
Maja är nu 7 månader och tycker amningen är överskattad
Hon får ingen ro att amma dagtid, då är allt annat så mycket roligare. Dessutom äter hon så lite "vanlig mat" får hon lagad lunch blir det inga mängder hon får i sig (max motsvarande en halv burk, men hon äter bara hemlagat). Får hon macka och frukt till lunch äter hon lite mer, tidigare fick hon alltid macka vid lunch och ammades därefter, men hon vägrar den amningen nu.
Så här ser en dag ut nu:
ca tider:
07.00 ammas, bara en "slurk"
08.00 gröt
10.00 frukt
12.00 lunch (lagad mat el, macka och frukt)
15.00 frukt
17.00 middag (stor portion hemlagat)
19.00 välling (endast ca 50 ml vill hon ha)
19.30 somnar och ammas då oftast "i sömnen")
23.00 ammas
ibland blir det ett uppvak vid 4 tiden och då ammas hon, men inte varje natt.
Jag undrar om det blir för mycket att ge henne gröt även till lunch, för då får jag i henne mer. Å andra sidan går hon upp fint i vikt och är nöjd hela tiden. SÅ jag kanske inte ska bry mig? Hon är kanske bara liten i maten vid lunch?
Tycker det är svårt med mängden mat
Hon får ingen ro att amma dagtid, då är allt annat så mycket roligare. Dessutom äter hon så lite "vanlig mat" får hon lagad lunch blir det inga mängder hon får i sig (max motsvarande en halv burk, men hon äter bara hemlagat). Får hon macka och frukt till lunch äter hon lite mer, tidigare fick hon alltid macka vid lunch och ammades därefter, men hon vägrar den amningen nu.
Så här ser en dag ut nu:
ca tider:
07.00 ammas, bara en "slurk"
08.00 gröt
10.00 frukt
12.00 lunch (lagad mat el, macka och frukt)
15.00 frukt
17.00 middag (stor portion hemlagat)
19.00 välling (endast ca 50 ml vill hon ha)
19.30 somnar och ammas då oftast "i sömnen")
23.00 ammas
ibland blir det ett uppvak vid 4 tiden och då ammas hon, men inte varje natt.
Jag undrar om det blir för mycket att ge henne gröt även till lunch, för då får jag i henne mer. Å andra sidan går hon upp fint i vikt och är nöjd hela tiden. SÅ jag kanske inte ska bry mig? Hon är kanske bara liten i maten vid lunch?
Tycker det är svårt med mängden mat