Hur många gånger kan någon bli anmäld innan hunden tas om hand?

Celija

Trådstartare
Sitter och kollar på ett program från min gamla hemstad och där de får åka ut på ett larm om en man som har sin hund lös.

Hunden i fråga gör utfall mot andra hundar och eftersom det är en hyfsat liten stad så vet jag precis vilken man det handlar om. Han har blivit anmäld flera gånger över att han har hunden lös och han har noll koll på hunden. För flera år sedan bodde han på samma område som min familj och hans hund flög då på våran schäfer.

Han har flera hundar och det är samma visa med alla. Själv är jag bara förvånad att han inte fått hundarna omhändertagna (eller så kanske det förklarar varför han har olika hundar hela tiden) eller typ djurförbud? Vad krävs för att det ska gå igenom egentligen?

Sv: Hur många gånger kan någon bli anmäld innan hunden tas om hand?

Det krävs rätt mycket för omhändertagande. Djurförbund tror jag inte han överhuvudtaget kan få om inte hundarna varit riktigt illa behandlade.

Jag har varit inblandad i ett polisärende där 14 (fjorton) personer vittnade om grov misshandel av hund. Ärendet kom slutligen till domstol, men hunden avlivades innan det gick vidare. Polisen var ute några gånger när grannar rapporterat om "skrik", men hunden viftade så snällt på svansen när de kom... en hund som levde i skräck och misär hela sitt liv. Det är bra att det börjar utbildas riktiga djurpoliser nu som förhoppningsvis kan agera snabbare, och som kan djur.

Sitter och kollar på ett program från min gamla hemstad och där de får åka ut på ett larm om en man som har sin hund lös.

Hunden i fråga gör utfall mot andra hundar och eftersom det är en hyfsat liten stad så vet jag precis vilken man det handlar om. Han har blivit anmäld flera gånger över att han har hunden lös och han har noll koll på hunden. För flera år sedan bodde han på samma område som min familj och hans hund flög då på våran schäfer.

Han har flera hundar och det är samma visa med alla. Själv är jag bara förvånad att han inte fått hundarna omhändertagna (eller så kanske det förklarar varför han har olika hundar hela tiden) eller typ djurförbud? Vad krävs för att det ska gå igenom egentligen?

Tror det krävs rätt mycket för ett omhändetagande tyvärr:(

En sådan person borde ju inte ens få skaffa hund efter hund, herregud:cry:

Usch :cry: Man blir så ledsen när det är folk som uppenbart inte ska ha djur.

I det här fallet mår väl hundarna 'bra', men dom är samtidigt till fara för resten av stan och det är sjukt att han kan fortsätta ha sina hundar lösa och det enda som händer är att han får dagsböter som han ändå skiter att betala.

Liknande trådar

Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 647
Senast: Iamia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 671
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 667
Senast: ISABEL
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 955
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka