Hur många gånger får man starta/dag på lokal tävling?

F

fionis

Såg häromdagen att det var en tjej som hade anmält sig till tre klasser på en dag. Får man verkligen göra göra så? Har för mig att det bara var två gånger/dag oavsätt om det var dressyr eller hopp? Får hon starta eller kommer en av hennes anmälningar tas bort?haha har verkligen mkt frågor alltså...:):angel:

Sv: Hur många gånger får man starta/dag på lokal tävling?

Häst/ponny får starta högst två gånger per dag. Gäller både dressyr och hoppning.
Det finns dock ingen begränsning på hur många klasser man får anmäla till (och då bli skyldig att betala anmävlningsavgift för).
Det finns ryttare som sätter i system att anmäla till alla tre klasserna på en dag, och sedan stryker sig från den första eller sista beroende på vad de får för startnummer.

Jag undrar också det, såg i ett gammalt dressyr resultat att det var flera ryttare som anmält sig och startat i tre klasser! :S Fast det var 2007. Men jag vet också att man max får starta i högst två klasser! Så hur kom det sig att dom kunde starta i tre klasser på den dressyrtävlingen (lokal)? :S

Och det var på samma häst i alla klasser?
Låter mycket märkligt

kl det var nog så tidigare att på lokal tävling fick man starta tre gånger. Här var det iaf en familj som ofta gjorde så, de olika syskonen fick rida samma ponny, och den gick tre klasser. Nu är det dock två gånger som gäller.

såg att det var två stycken som hade anmält samma pålle o samma ryttare på samma tävling, så det kanske e som du säger ylva:)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: MML
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar