hur många frimärken???

B

BebbeBaby

nu vet jag inte om denna tråden hamnar rätt. men när man skickar iväg hö för analys så brukar man ju lägga det i en sådan där lite tjockare 'jiffy' påse eller vad det kallas. men hur många frimärken behöver man sätta på???? Räcker det med 2 stycken???

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur många frimärken???

Beror på hur mycket du lagt i påsen, väger det under 100 gram räcker två märken. Lättast borde ju vara att gå till Posten och låta dem väga och frankera det.

jo, det är väl lättast att göra det. men om man inte orkar. ;) fast det står att man ska klippa ner ca 200 gr hö & så påsen. hmm. då räcker inte 2 frimärken långt. kanske får ha 3 eller 4 stycken???

Upp till 250 g frankerar du med 4 frimärken, över 250g upp till 500 g ska det vara 6 frimärken.
Gå in på Postens hemsida så hittar du portolistan.

aha, tack.. men det får nog bli 4 frimärken då!!!!? kanske säkrast. för över 250 lär det ju inte väga iallafall. :)

Jag klämmer in en liten följdfråga...

Var skickar man sitt hö på analys? Jag behöver adress och sånt man bör veta för jag ska göra det för första gången.

det finns 3 olika ställen man kan skicka det till (som jag vet om iallafall) & det är:

www.agrilab.se
www.hjortenslab.se
www.analycen.se

gå in där för adresser vart du ska skicka det, hur du gör, osv. jag har själv använt analycen & hjortenslab, det har fungerat jätte bra, men nu ska jag prova agrilab eftersom det är billigast. ;)

Tack :)

Såg även att de hade nämnt dessa lab i nya hästfocus så nu är jag lite klokare.

Du får nog sätta på minst sex frimärken...

/Monika - postis som bl.a. kontrollerar underfrankerade försändelser och skickar dessa till eftertaxering ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
402
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 020
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV