Hur många dagar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Francess
  • Startdatum Startdatum
Nej, inte ännu! Men det kanske kommer? :o

I vilket fall som helst tyckte jag det var intressant och kände att det var något jag ville stödja. Tycker inte om orättvisor, som du kanske märkt ;)

Inte alla ston som får vaxproppar...så det kan man känna sej blåst på om man har otur! :eek:

Ja jag hörde också det där förr...att man inte skulle röra pga av råmjölken...men nu säger de att det inte gör ngt eftersom det bara handlar om några få droppar...ha,ha du får inte mjölka henne som du mjölkar getterna...hi,hi det räcker inte till någon ost! ;) :D :rofl:

Jag tycker ändå detta har varit det säkraste sättet att veta när fölet kommer....annars är det jättesvårt att tajma in fölet.För annars sitter man och vaktar tills man blir vimmelkantig och vet inte vilka nätter man vågar sova eller inte.Så länge det är genomskinligt kan man "sussa på" och spara krafterna. ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Avel Lämnade ett sto på fribetäckning söndag 29/6. Hade ingen koll på hennes brunstcykel, men hon betäcktes flera gånger samma kväll och bara...
Svar
7
· Visningar
2 370
Senast: CK
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka