Hur man får en skitbröstsele att fungera

F

Fjunet

Tänkte berätta hur jag har gjort, jag har nämligen också till viss del ett hemmabygge när det gäller sele. Jag köpte en billig skitsele och ordnade lös brösta på den, sedan var det bara draglinor och en baksele som behövdes.

Såhär gjorde jag:
Sågade loss ringen som höll ihop däckelgjord, bukgjord och brösta. Köpte sammanlagt fyra nya ringar i rejäl metall som jag sedan sågade en öppning i. Därefter trädde jag två ringar på bröstan och två ringar som fick hålla ihop däckelgjord, samt bukgjord på vardera sida (på billighetsselar så sitter ju inte dessa ihop, utan pga bröstan är de delade). Efter detta tog jag selen till en svetsare som svetsade ihop ringarna för 50:-.

Tadaaa, ett hyfsat lätt sätt att ordna det om det krisar och man har tillgång till svetsare.

Sv: Hur man får en skitbröstsele att fungera

Smart!! Man kanske skulle köpa upp partier av skitbröstselar för 300 stycket, svetsa om dem, och sälja dem för 800 :) Med mina hemmagjorda svänglar o draglinor såklart!

kan du inte ta en bild? Så jag vet hur jag ska kopiera exakt rätt :) hehe

/jenny

Det vore faktiskt en bra idé av dig! Jag ska fixa bilder!

Mitt patent? Antar att jag kan ta 10% av vad du tjänar på det :cool: ;)

Ja, Fjunet!!! Bilder vill vi se på denna fantastiska upptäckt!:) :banana:
För trög som jag är har jag lite svårt att fatta vad du menar:smirk: - vill se bilder så kanske det går upp ett ljus.:idea:

Exakt VAD är det ni vill ha bilder på? Jag har försökt fota ringarna i närbild men det blir så kass bild... Kan ni nöja er med en bild på selen och en kass närbild på ringarna?

Jag är oxå nyfiken på hur du har satt ihop den här selen!
Så nu får du ta och plåta lite bilder och lägga ut!

Jag är senil :o Har helt glömt bort det. Ska göra det imorgon!

Kom på en sak - skaklarna måste du fästa i dragringen då, eller? För det går väl inte att få upp skaklarna också väl?

Jodå! Remmarna som sitter i ringen är ställbara, så jag kan flytta upp ringarna och sedan fästa skakelremmarna i dem.

Okej, då vill jag absolut se bild på hur du har gjort!!:)

Liknande trådar

Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 371
Senast: trassel
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Bubbaz
·
Körning Hej! Igår köpte jag en liten rockard och sele till min shettis. Jag har kört en del när jag var yngre och till min förra shettis (som...
Svar
7
· Visningar
1 956
Senast: Ulrika C
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka