Hur lurar jag i honom B-vitamin?

L

luvan

Ja, precis som det låter;)
hur får jag i min pålle b-vitamin:confused:
har provat blanda med morotsbitar men han bara gnider omkring morötterna tills b-vitaminerna torkats av mot krubban.
jag ger honom inget kraftfoder nu annars hade jag ju såklart blandat med det.......
nåt tips på ngt som b-vitaminerna "fastnar" på??????

Sv: Hur lurar jag i honom B-vitamin?

vad är det för B-vitaminer du ger ? lantmännen har ett B-vitamin som man ger väldigt lite av, kan ges i vattnet oxå. annars får du väl ge lite "äppelmos" eller nåt o blanda med :angel:

betfor blandar jag det i, men finns det inget h*n tycker om du kan blanda det med?

Ger alltid det i dricksvattnet.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Ramona
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka