Hur lösa sällskasfrågan/ensamhetsfobi?

Sv: Hur lösa sällskasfrågan/ensamhetsfobi?

Det finns ingen som vill inackordera sin häst härute. Inga bussförbindelser, mitt ute i ingenstans, ingen ridvolt, måstre traila till ridhus, vägen 'sisådär' farbar vintertid med släp. Och ffa så folk tycker det låter sååå bra med fri tillgång på analyserat foder osv - men de vill inte betala för det. Annonserat flera ggr, fått massa svar som tycker det verkar perfeeekt, och när jag talar om vad det kostar - och OBSERVERA då att då har jag tagit 500 kr i skötsel/månad för HELinackordering, så tycker folk dyrt.

Dvs Brunte ska gärna äta analyserat toppenhösilage i fri mängd, men herregud om matte ska behöva betala 2.50 kr/kg för det - det blir ju jäääättedyrt.

Sucka..
 
Sv: Hur lösa sällskasfrågan/ensamhetsfobi?

Åh, vad tråkigt med Kele.

jag har haft två hästar som var lite åt det hållet du beskriver, en ponny som varit ensam hos förra ägaren i ett år och aldrig ville vara det igen.:crazy: Det tog ett bra tag innan hon insåg att hon inte var övergiven för alltid om alla andra var utom synhåll.

Samt ett sto som alltid bott i stora stall och anläggningar och tyckte våra då 5 hästar var alldeles för lite och otryggt (utom henne o fölet) :cool: .

Det tog ett halvår för henne att finna sej tillrätta sen var det aldrig problem även om hon stod ensam inne.

Så kanske att det blir bättre även om det inte är nån tröst just nu...
 
Sv: Hur lösa sällskasfrågan/ensamhetsfobi?

Jag har inte något bra svar. jag har läst många av dina inlägg och trådar. Mina tankar: antingen säljer du hästen som inte kan vara ensam (jag tror att jag har läst hur mkt jobb du har lagt ner på henne). Eller så skaffar du ett sällskap. Jag har ett russ som ej är fångkänslig däremot har han sommareksem men alla russ är kanske inte känsliga. Men han går inte på vallen före midsommar. Eller så finns det många travare som man kan få gratis. I skåne finns det hur många som helst. Jag håller med dig de är inte billiga i drift. De kräver mycket mat undervintern. Jag har förmig att du bor uppåt landet annars hade du kanske kunnat låna vår. Han går på övertid och är betesällskap åt vårt fullblod.
 
Sv: Hur lösa sällskasfrågan/ensamhetsfobi?

Jag har inte något bra svar. jag har läst många av dina inlägg och trådar. Mina tankar: antingen säljer du hästen som inte kan vara ensam (jag tror att jag har läst hur mkt jobb du har lagt ner på henne). Eller så skaffar du ett sällskap. Jag har ett russ som ej är fångkänslig däremot har han sommareksem men alla russ är kanske inte känsliga. Men han går inte på vallen före midsommar. Eller så finns det många travare som man kan få gratis. I skåne finns det hur många som helst. Jag håller med dig de är inte billiga i drift. De kräver mycket mat undervintern. Jag har förmig att du bor uppåt landet annars hade du kanske kunnat låna vår. Han går på övertid och är betesällskap åt vårt fullblod.


Om du läser hela tråden, och klickar på länkarna jag lagt in ser du att det löst sig, och hur =)
 
Sv: Hur lösa sällskasfrågan/ensamhetsfobi?

var hittade du den sötnosen?
Min har ju också ensamhetsnoja men jag har alltid ignorerat det när hon bodde hos mamma o pappa för där hade jag galler på boxen o 1,60 högt staket så hon hittade aldrig på nåt. Nu har stallet där hon står inga galler på boxarna iofs trevligt men när honreser sig så är det midre trevligt. Har dock sagt åt stallägaren att ignorera henne hon bör inte hitta på att hoppa ut. Då är det värre i hagen för staketet är för lågt o då kan hon forcera det med bogen men vill inte bygga om hela hagen heller. suck säger jag. det är därför det är enklare med eget stall.
 
Sv: Hur lösa sällskasfrågan/ensamhetsfobi?

Sputnik - jo, jag har ju haft elaksinnade drömmar om en rundcorall med sandunderlag och 3 m högt nätstängsel :devil: Jag har inget galler jag heller, iofs har hon aldrig visat minsta tendens att hoppa hur upprörd hon än blir, men hon lyckas ju drämma sig själv på benen med sina egna dojor istället..

Den lilla godingen hittade jag via Buke faktiskt, PM:a om du vill ha mer detaljer (går väl som reklam annars)

Vision är i sjunde himlen, han har fått en ny 'bebis' att ta under sina vingar och lära allt han kan :love: Den lille har Vision som sin nya, stora idol ;)
 
Sv: Hur lösa sällskasfrågan/ensamhetsfobi?

Grattis och lycka till med nykomlingen! Han ser superfin ut!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 805
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 188
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 702
Senast: EmmaBovary
·
Ekonomi & Juridik Jag har fått en ny stallkompis. En vuxen men tyvärr omdömeslös person. Hen började sin karriär i stallet med att ta in 2 stora hästar...
10 11 12
Svar
232
· Visningar
24 099
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp