Hur lindra foglossning??

toughcookie

Trådstartare
Har sedan vecka 13 haft känning av fogarna och nu i vecka 18 börjar det bli urdjävligt.
Någon som testat bälte? funkade det och isåfall, vart får man tag på det?
Just nu efter en ofrivillig (jobb baserad) shoppingrunda i täby centrum känns det som att kryckor skulle vara en bra ide.

Ska till BM nästa vecka och kommer givetvis ta upp det med henne då men skulle gärna vilja ha lite tips för att underlätta fram till dess.

Konstigt nog var jag nästan helt ok förra veckan när jag var i Spanien trots att jag gick ganska mycket då med. Kan det ha varit värmen eller allt simmande som lindrade?
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Detta visste inte jag, grattis :D

Jag köpte ett bälte på barnenshus, svindyrt, men gud så skönt det är :love: Så fort man tar på de så försvinner smärtan och man känner sig smidig igen :D Det jag köpte har även en elastisk magdel som man kan dra upp över magen, också jätte skönt när huden spänner.
 
Sv: Hur lindra foglossning??

TACK! Har legat lite lågt efter ett par missfall under hösten men har det gått så här långt så vore det väl FN om det ska skita sig nu....

Ska genast leta upp närmaste barnens hus och se om man kan få prova ett. Hur mycket är svindyrt föresten??
Man kan inte få bälte utskrivet av BM så det kanske blir billigare?
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Jag fick mitt bälte utskrivet av bm. Mitt är som en gjord bara . Som en resårgjord till täckena fast med kardborreband som knäppe. Jag tyckte den var jätteskön. :bow:
Jag fick även senapsfrön i öronen men vet inte om de gjorde så mycket nytta.

Pma mig en adress så kan du få ärva mitt band:idea:
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Jag tror att bältena hjälper lite beroende på hur ont du har och i vilka fogar du har ont. Jag har mest problem med min främre fog. Det finns inget bälte i världen som kan lindra den smärtan, även om bältet känns stabiliserande, men ont det gör det fortfarande.

Jag går numera på ackupunktur för mina fogproblem (via sjukgymnastiken), och det är så skönt, efter varje behandling så vet jag att dagen efter är kroppen hel. Då har jag inte ont alls av fogar, får även ackupunktur för ryggen.
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Jag har framförallt ont i främre fogen än så länge men känner även av baktill när jag ansträngt mig eller suttit länge.
Kommer fråga Bm om möjlighet till akupunktur och kanske vattengymnastik om det blir värre.

Jag hade planerat att kunna hoppa och tävla hästen hela juli och sedan kunna hålla igång honom åtminstonde till september oktober men fortsätter det såhär så är ju det kört.....
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Jag hade bälte, underbart!!!!
Fick köpa det hos sjukgymnast som bm skickade mig till, bra fick man övningar också!!
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Jag hade mycket foglossningar med första barnet, fick remiss av MVC för tens (stavas?) behandling (elektrisk akupunktur) och även ett bälte från sjukgymnastiken som utförde behandlingen, Tyckte att besvären lättade men det blir ju inte helt bra...
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Hej!
Har också haft foglossningar redan från vecka c:a 13. Trodde inte det var möjligt efterssom det inte ens syntes att jag var gravid. Var tvungen att sluta rida och kunde knappt gå till stallet, 200m, Försökte göra enklare stallsysslor men direkt om jag bar lite för mycket eller gick lite för långt så kunde jag knappt stödja på ena benet.

Tänkte att så här kan det inte vara, bokade tid hos sjukgymnast, Fick prova bältet samt mammavattengympa( lite lustigt då de adra kvinnorna var mycket längre in i graviditeten) ;)

Fick rådet av sjukg. att försöka röra på mig det jag kunde, lugna prommenader och passa mig för att gå upp för mycket i vikt, vilket änn så länge är lugnt.

Tror att bältet hjälpte lite iallafall men i vecka 22 har det lugnat sig och blivit mycket bättre. Är både lyckligare o rörligare. Hoppas det blir bättre för dig också.

Det jag tycker är trist när man jobbar bara med karlar är att de inte förstår har fått kommentarer som - men du har ju gjort det här tidigare( som om alla gravideter är lika? eller att man kan få problem ändå?) Känns som om jag fått bita ihop en del gravi... är inte en sjukdom men tar hårt på många kroppar.

Lycka till!
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Det jag tycker är trist när man jobbar bara med karlar är att de inte förstår har fått kommentarer som - men du har ju gjort det här tidigare( som om alla gravideter är lika? eller att man kan få problem ändå?) Känns som om jag fått bita ihop en del gravi... är inte en sjukdom men tar hårt på många kroppar.

Mina jobbarkompisar (endast karlar just nu då den andra tjejen är sjukskriven) fråga i princip varje dag varför jag är och jobbar och inte är hemma och tar det lugnt ;) De är nästan så de skäller på migm om jag lyfter något som väger över 10 kg.
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Jag har under mina två graviditer haft fogbesvär.

Har prövat

'vattengympa
*bälten
'tens
'ackupunktur

Det enda som hjälpt är ackupunkturen, den hjälper å andra sidan 100%.
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Jag hade hemsk foglossning när jag var gravid och jag fick rådet av en kompis att gå till en kiropraktor.Han masserade låren fram och bak och det försvann med en gång och kom inte tillbaks. Detta är ju nåt som BM och läkare inte rekommenderar har jag förstått(det finns väl inte tillräcklig forskning eller nåt..) Min foglossning satt mest "mellan benen" och ner i låren. Kan verkligen rekommendera kiropraktor. Han sa även att det är bra att röra sig så mycket som möjligt och att gå i trappor var jättebra. Tvärt om mot vad andra säger,men detta gjorde mig helt symtomfri! Lycka till!
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Jag fick bälte utskrivet av barnmorskan och det var gratis, den enklare varianten. Den fungerar alldeles utmärkt och jag kan inte gå många meter utan den.
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Grattis! Vi börjar bli en vecka 18 klubb här!:)

Både Björk och jag är också i samma vecka!
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Fast jag har gått in i vecka 19 nu!! Ska på ultraljud imorgon och få ett närmare "slutdatum".

Kanske dags att vi skapar en ny "vem är gravid tråd"?
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Vad kul, då kanske man börjar fatta att det är allvar.
Jag har varit lite orolig då jag inte tycker att det sprattlar så mycket som det borde så det ska bli skönt att se att allt är ok, vilket jag givetvis förutsätter att det är!

Och angående mina foglossningar så har jag genom en användare här på buke FÅTT ett bälte men inte haft riktig tid att hämta det så det ska jag göra på väg till ultraljudet imorgon.
 
Sv: Hur lindra foglossning??

Ja tack!! Bältet har hjälpt jättemycket och jag känner mig mer eller mindre naken utan det!
 

Liknande trådar

M
Gravid - 1år Är gravid i v 26 och har de senaste veckorna fått ganska stora problem med foglossningar... Jag pratade med chefen om detta o han...
Svar
7
· Visningar
2 728
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp